Ώρες : 12
Κεφάλαιο : Οργάνωση και διοίκηση ξενοδοχειακών επιχειρήσεων/
Ενότητες : 12
01 Εισαγωγή
Ζούμε σε μια εποχή όπου η επιχειρηματικότητα έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και η ανάπτυξή της εξελίσσεται αλματωδώς καθημερινά. Χιλιάδες επιχειρήσεις κάνουν την εμφάνισή τους καθημερινά από το πουθενά και ανάλογα με τα οικονομικά, νομικά, κοινωνικά θεσμικά πλαίσια της κάθε χώρας ή και συνδυασμού χωρών λαμβάνουν μια κλασσική ή εξαιρετική μορφή και αρχίζουν τον αγώνα της επιβίωσης. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δεν αποτελούν εξαίρεση, μάλιστα, ορμόμενες από τις πλέον ευγενείς ανθρώπινες ανάγκες της ξεκούρασης, της περιέργειας και της γνώσης, της επικοινωνίας, και ευνοούμενες από την ύπαρξη πληθώρας καταναλωτικών αγαθών και τεχνολογιών τις αξιοποιούν και βλέπουν μεγάλη άνθιση αλλά υφίστανται μεγάλες πιέσεις από το οικονομικό περιβάλλον και τον ανταγωνισμό μέχρι και τον αφανισμό μερικών εξ αυτών.
Η δικιά μας λοιπόν πρόθεση να μεταδώσουμε κάποια γνώση περί αυτών δεν είναι να ανακαλύψουμε εκ νέου το τροχό αλλά να μπορέσουμε να δούμε πάνω σ' αυτόν νέα στοιχεία, κενά για δημιουργία, ευκαιρίες, συμπράξεις, καινοτομίες για να τοποθετήσουμε ή διαχειριστούμε, ή να δημιουργήσουμε, ή να εργαστούμε (σε) μία ξενοδοχειακή επιχείρηση. Υπάρχουν τόσα δεδομένα σήμερα οριζοντίως και καθέτως εκτεθειμένα στο φυσικό ή διαδικτυακό φως, αλλά και τοποθετημένα σε συρτάρια που κανένας δεν εμποδίζεται να τα δει η μόνη δυσκολία είναι η πληθώρα, ο χρόνος και ο τρόπος αναζήτησης της πληροφορίας.
Μέσα σ' αυτήν την εμβέλεια της σκέψη μας (που έτσι ή αλλιώς δεν την θεωρούμε ποτέ ιδανική) θα προσπαθήσουμε να περιηγηθούμε στο κόσμο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων χωρίς να σταθούμε ειδικά σε κάποιες από αυτές ή περιοριστικά να τις κατατάξουμε σε κατηγορίες και να αρχίσουμε τις ατελέσφορες περιγραφές και αναλύσεις που στην εποχή μας υπάρχουν ως δεδομένα μέσα από τόσα τόσα εργαλεί που μας προσφέρονται για να τις φέρουμε κοντά μας.
Η πρόκληση λοιπόν είναι μεγάλη και οφθαλμοφανής. Η πρόκληση - πρόσκληση ξεκινά σε ανύποπτο χρόνο. Οι εικόνες παίζουν συνεχώς παιχνίδι. Οι πληροφορίες καταφθάνουν κατά κύματα. Τα όνειρα και οι προσδοκίες γεννιούνται. Έρευνες ακολουθούν. Προβληματισμοί καραδοκούν. Ευκαιρίες δημιουργούνται. Παραδείγματα υπάρχουν και θετικά και αρνητικά. Το ρίσκο αναλαμβάνεται η επιχείρηση γεννιέται...
Ας αναζητήσουμε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αναλόγως με τα προσφερόμενα προϊόντα τους - υπηρεσίες τους εντός της επικράτειας ή αλλού όπου θελήσουμε. Θα βρούμε αμέτρητες. Ας προσθέσουμε με την φαντασία μας απίθανα προϊόντα και υπηρεσίες που θα θέλαμε να παρέχονται με πληρωμή - προπληρωμή, "δωρεάν" ως συμπλήρωμα άλλης υπηρεσίας ή προϊόντος. Ας φανταστούμε απίθανα πακέτα διακοπών, παραμονών, ταξιδίων, απλών επισκέψεων με οποιοδήποτε περιεχόμενο, με οποιοδήποτε σχήμα σε οποιοδήποτε τόπο. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην βρούμε αυτό που θέλουμε. Η φαντασία, η αναζήτηση, η επιλογή, το μέσον, η εκπλήρωση, η διαχείριση, το αποτέλεσμα, η ανάμνηση.
Με αυτήν την έννοια η στόχευση πρέπει να είναι πολύ προσεκτική και η μελέτη των εμπορικών δεδομένων πολύ επιστημονική (με εργαλεία και με τη βοήθεια έγκυρων δημοσίων ή ιδιωτικών θεσμών)
Αναζητήσατε δια μέσου internet με βάση τα ανωτέρω 6 κριτήρια ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εντός και εκτός Ελλάδος.
01.02 Η κατάταξη των Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων βάσει ποιοτικών προδιαγραφών
Η Ελλάδα μέσα στις 2 τελευταίες δεκαετίες 1990-2010 γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη στο τομέα των τουριστικών επιχειρήσεων λόγω της αυξημένης ζήτησης τουριστικών προϊόντων της "ευημερούσας" Ευρώπης αλλά και λόγω της ελκυστικότητας τους τουριστικού προορισμού (απόσταση, συνθήκες). Το κράτος ερμηνεύοντας τις τάσεις έδωσε το πράσινο φως στις οικοδομές περισσότερο παρά τις υποδομές. Ακολούθησε στη συνέχεια και μία θεσμική εναρμόνιση των κριτηρίων ποιότητας των τουριστικών μονάδων της προκειμένου να τα καταστήσει πιο σαφή στους εμπόρους και τους καταναλωτές με κριτήρια Διεθνή. Έτσι με νόμο καθόρισε τις προδιαγραφές και τα κριτήρια κατάταξης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στα διεθνή δεδομένα. Στο παρακάτω link θα δούμε το ΦΕΚ για Κατάταξη Ξενοδοχείων σε Αστέρια/
01.03 Αν τα προαναφερθέντα κριτήρια μας επιτρέπουν να πάρουμε μια εικόνα για τα είδη των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων εξωτερικά, μια ακτινογραφία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων γενική θα μας επέτρεπε να δούμε τι περιέχουν από πλευράς δραστηριότητας, σε ποιους χώρους εκτυλίσσονται αυτές (και πως: αργότερα). Αναλόγως λοιπόν τη μορφή του ξενοδοχείου τα τμήματα, οι χώροι και οι δραστηριότητες, υπάρχουν, δημιουργούνται, υποστηρίζονται για να υποστηρίξουν με όσο δυνατόν τέλειο τρόπο (και ανάλογη αμοιβή) το σκοπό του προϊόντος.
Θα συναντήσουμε λοιπόν μέσα σ' ένα ξενοδοχείο τα
Σημ.: Τόσο η βιβλιογραφία όσο και οι αναφορές στο internet διαφόρων επιχειρήσεων δίνει πλούσιο υλικό για να παρατηρήσει και να σχολιάσει κανείς όλες τις διακλαδώσεις...
Κεφάλαιο : Οργάνωση και διοίκηση ξενοδοχειακών επιχειρήσεων/
Ενότητες : 12
01 Εισαγωγή
Ζούμε σε μια εποχή όπου η επιχειρηματικότητα έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και η ανάπτυξή της εξελίσσεται αλματωδώς καθημερινά. Χιλιάδες επιχειρήσεις κάνουν την εμφάνισή τους καθημερινά από το πουθενά και ανάλογα με τα οικονομικά, νομικά, κοινωνικά θεσμικά πλαίσια της κάθε χώρας ή και συνδυασμού χωρών λαμβάνουν μια κλασσική ή εξαιρετική μορφή και αρχίζουν τον αγώνα της επιβίωσης. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δεν αποτελούν εξαίρεση, μάλιστα, ορμόμενες από τις πλέον ευγενείς ανθρώπινες ανάγκες της ξεκούρασης, της περιέργειας και της γνώσης, της επικοινωνίας, και ευνοούμενες από την ύπαρξη πληθώρας καταναλωτικών αγαθών και τεχνολογιών τις αξιοποιούν και βλέπουν μεγάλη άνθιση αλλά υφίστανται μεγάλες πιέσεις από το οικονομικό περιβάλλον και τον ανταγωνισμό μέχρι και τον αφανισμό μερικών εξ αυτών.
Η δικιά μας λοιπόν πρόθεση να μεταδώσουμε κάποια γνώση περί αυτών δεν είναι να ανακαλύψουμε εκ νέου το τροχό αλλά να μπορέσουμε να δούμε πάνω σ' αυτόν νέα στοιχεία, κενά για δημιουργία, ευκαιρίες, συμπράξεις, καινοτομίες για να τοποθετήσουμε ή διαχειριστούμε, ή να δημιουργήσουμε, ή να εργαστούμε (σε) μία ξενοδοχειακή επιχείρηση. Υπάρχουν τόσα δεδομένα σήμερα οριζοντίως και καθέτως εκτεθειμένα στο φυσικό ή διαδικτυακό φως, αλλά και τοποθετημένα σε συρτάρια που κανένας δεν εμποδίζεται να τα δει η μόνη δυσκολία είναι η πληθώρα, ο χρόνος και ο τρόπος αναζήτησης της πληροφορίας.
Μέσα σ' αυτήν την εμβέλεια της σκέψη μας (που έτσι ή αλλιώς δεν την θεωρούμε ποτέ ιδανική) θα προσπαθήσουμε να περιηγηθούμε στο κόσμο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων χωρίς να σταθούμε ειδικά σε κάποιες από αυτές ή περιοριστικά να τις κατατάξουμε σε κατηγορίες και να αρχίσουμε τις ατελέσφορες περιγραφές και αναλύσεις που στην εποχή μας υπάρχουν ως δεδομένα μέσα από τόσα τόσα εργαλεί που μας προσφέρονται για να τις φέρουμε κοντά μας.
Η πρόκληση λοιπόν είναι μεγάλη και οφθαλμοφανής. Η πρόκληση - πρόσκληση ξεκινά σε ανύποπτο χρόνο. Οι εικόνες παίζουν συνεχώς παιχνίδι. Οι πληροφορίες καταφθάνουν κατά κύματα. Τα όνειρα και οι προσδοκίες γεννιούνται. Έρευνες ακολουθούν. Προβληματισμοί καραδοκούν. Ευκαιρίες δημιουργούνται. Παραδείγματα υπάρχουν και θετικά και αρνητικά. Το ρίσκο αναλαμβάνεται η επιχείρηση γεννιέται...
Ας αναζητήσουμε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αναλόγως με τα προσφερόμενα προϊόντα τους - υπηρεσίες τους εντός της επικράτειας ή αλλού όπου θελήσουμε. Θα βρούμε αμέτρητες. Ας προσθέσουμε με την φαντασία μας απίθανα προϊόντα και υπηρεσίες που θα θέλαμε να παρέχονται με πληρωμή - προπληρωμή, "δωρεάν" ως συμπλήρωμα άλλης υπηρεσίας ή προϊόντος. Ας φανταστούμε απίθανα πακέτα διακοπών, παραμονών, ταξιδίων, απλών επισκέψεων με οποιοδήποτε περιεχόμενο, με οποιοδήποτε σχήμα σε οποιοδήποτε τόπο. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην βρούμε αυτό που θέλουμε. Η φαντασία, η αναζήτηση, η επιλογή, το μέσον, η εκπλήρωση, η διαχείριση, το αποτέλεσμα, η ανάμνηση.
Με αυτήν την έννοια η στόχευση πρέπει να είναι πολύ προσεκτική και η μελέτη των εμπορικών δεδομένων πολύ επιστημονική (με εργαλεία και με τη βοήθεια έγκυρων δημοσίων ή ιδιωτικών θεσμών)
- Τομέας (πχ Τουρισμός > Φιλοξενία > Ύπνος + Φαγητό + Θάλασσα + Διασκέδαση = Resort)
- Είδος προσφερομένων υπηρεσιών - προϊόντων
- Χρόνος λειτουργίας- εποχή
- Μέγεθος, επάνδρωση
- Τόπος εγκατάστασης, θεσμικό πλαίσιο, προσβασιμότητα, υποδομές κλπ
- Είδος πελατείας
- Υπάρχει άλλο κριτήριο στοιχείο ύπαρξης και κατάταξης μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης;
Αναζητήσατε δια μέσου internet με βάση τα ανωτέρω 6 κριτήρια ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εντός και εκτός Ελλάδος.
01.02 Η κατάταξη των Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων βάσει ποιοτικών προδιαγραφών
Η Ελλάδα μέσα στις 2 τελευταίες δεκαετίες 1990-2010 γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη στο τομέα των τουριστικών επιχειρήσεων λόγω της αυξημένης ζήτησης τουριστικών προϊόντων της "ευημερούσας" Ευρώπης αλλά και λόγω της ελκυστικότητας τους τουριστικού προορισμού (απόσταση, συνθήκες). Το κράτος ερμηνεύοντας τις τάσεις έδωσε το πράσινο φως στις οικοδομές περισσότερο παρά τις υποδομές. Ακολούθησε στη συνέχεια και μία θεσμική εναρμόνιση των κριτηρίων ποιότητας των τουριστικών μονάδων της προκειμένου να τα καταστήσει πιο σαφή στους εμπόρους και τους καταναλωτές με κριτήρια Διεθνή. Έτσι με νόμο καθόρισε τις προδιαγραφές και τα κριτήρια κατάταξης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στα διεθνή δεδομένα. Στο παρακάτω link θα δούμε το ΦΕΚ για Κατάταξη Ξενοδοχείων σε Αστέρια/
01.03 Αν τα προαναφερθέντα κριτήρια μας επιτρέπουν να πάρουμε μια εικόνα για τα είδη των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων εξωτερικά, μια ακτινογραφία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων γενική θα μας επέτρεπε να δούμε τι περιέχουν από πλευράς δραστηριότητας, σε ποιους χώρους εκτυλίσσονται αυτές (και πως: αργότερα). Αναλόγως λοιπόν τη μορφή του ξενοδοχείου τα τμήματα, οι χώροι και οι δραστηριότητες, υπάρχουν, δημιουργούνται, υποστηρίζονται για να υποστηρίξουν με όσο δυνατόν τέλειο τρόπο (και ανάλογη αμοιβή) το σκοπό του προϊόντος.
Θα συναντήσουμε λοιπόν μέσα σ' ένα ξενοδοχείο τα
- Επισιτιστικά τμήματα
- Τα οικονομικά και διαχειριστικά τμήματα
- Τα τμήματα των δωματίων (Room Division)
- Το τεχνικό τμήμα
- Το Εμπορικό τμήμα ή τμήμα Marketing
- Το τμήμα ψυχαγωγίας
- Το τμήμα συνεδρίων
- ....
Σημ.: Τόσο η βιβλιογραφία όσο και οι αναφορές στο internet διαφόρων επιχειρήσεων δίνει πλούσιο υλικό για να παρατηρήσει και να σχολιάσει κανείς όλες τις διακλαδώσεις...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου