Φιλοσοφία
"Σε μια επιχείρηση, ζωντανό οργανισμό, τα πάντα εξαρτώνται από το μυαλό των ανθρώπων που την διοικούν και τις δυνατότητές του. Η συνισταμένη των μυαλών των μάνατζερ και των ανθρώπων της που κατέχουν θέσεις ευθύνης αλλά και των εργαζομένων σε αυτήν αποτελούν μια μεγάλη κινητήριο δύναμη την μυαλοδύναμη της"
Αν αυτό το μοτό δανεισμένο από την "διοίκηση ολικού μυαλού" αν το συνδυάσουμε με "τα εργαλεία κάνουν το μάστορα" δηλ. σύγχρονα μηχανήματα και τη τεχνογνωσία θα προσεγγίσουμε μια ποιοτική χρήση με την ευρεία έννοια του όρου και ένα ωφέλιμο αποτέλεσμα για τους πελάτες και την επιχείρηση.
Στα ανωτέρω πρέπει να προστεθεί η εμπειρία του καθενός και τα προσωπικά και εταιρικά εργαλεία για την επίτευξη των στόχων.
Αυτό θεωρώ είναι ένα πλαίσιο που μέσα πρέπει να τοποθετήσουμε όλες τις δραστηριότητες σε οπουδήποτε επίπεδο και να τα υποτάξουμε τα μέσα στο σκοπό μας.
Θέλει η επιχείρηση να αναπτύξει στο "ολικό μυαλό" να επενδύσει στην ανθρωποδύναμή της; Τότε σίγουρα χρειάζονται και τα μέσα, τα εργαλεία.
Τρεις είναι οι πυλώνες που μπορεί και πρέπει να στηριχθεί μια επισιτιστική, ψυχαγωγική επιχείρηση σαν αυτή εδώ:
- Το επισιτιστικό F+B
- To Animation
- Στρατηγική επικοινωνίας /(H διαδικτυακή ανάπτυξη σχέσεων με την ήδη πελατεία και την εν δυνάμει πελατεία)/
Για να στηριχτούν οι ανωτέρω τρεις πυλώνες πρέπει να αναπτυχθούν πολιτικές οι οποίες έχουν να κάνουν με
- Management
- Πολιτικές Υποδοχής και Εξυπηρέτησης και Διασκέδασης Πελατών (Υποδοχή πελατείας, διαχείριση παραπόνων, αποχαιρετισμός κλ)
- Marketing + Προϋπολογισμοί
- Πωλήσεις + Προϋπολογισμοί
- Το HR - Διαρκής Εκπαίδευση
- Στρατηγική Επικοινωνίας
- Πληροφορική - Εφαρμογές Διαδικτύου
- Το τμήμα F+B (διαχείριση, κοστολόγιο, πωλήσεις εντός, διαδικασίες μπροστά και πίσω))
- Τη Συντήρηση - Τεχνική Υποστήριξη
- Την Οικονομική Διαχείριση
- Να ανιχνεύει το περιβάλλον
- Να αναζητά πληροφορίες
- Να ελέγχει και να κάνει διορθωτικές κινήσεις
- Να λαμβάνει αποφάσεις
- Και να δρα και να προχωρεί σε αλλαγές
Πληροφοριακά συστήματα : Κανένα πληροφοριακό σύστημα δεν δημιουργεί φιλοσοφία αλλά η μυαλοδύναμη εκφράζεται με αυτό πχ GOOGLE!
Μοντέλο προϋπολογισμού
Για να δούμε από πού μπορεί να ξεκινήσει και που μπορεί να πάει οικονομικά η επιχείρηση πρέπει να έχει καταρτησμένο ένα προύπολογισμό.
Ενα μοντέλο προϋπολογισμού παρμένο από την ξενοδοχειακή εμπειρία που εμπεριέχει το F+B κατά μεγάλο ποσοστό.
Υπόθεση :
Θέσεις : 500 Χ 30 ημέρες = 15.000 μηνιαία δυναμικότητα
Μηνιαία πληρότητα = 80% ή 12.000 θέσεις δύναμη
Μέση τιμή θέσης αποφορολογημένη = 16 ευρώ
Μέσο μηνιαίο έσοδο κάθε τμήματος - 480 Χ 30 + 20% = 13.680
Υπολογισμός : Βλέπε ανωτέρω πίνακα και και πίνακα excel.
Λειτουργικό νεκρό σημείο με μικρή θετική διαφορά 132.769 ευρώ
Άμεσος Στόχος : Διπλασιασμός του μέσου κατά θέση εσόδου σε ένα μήνα πχ.
Απώτερος Στόχος : Τετραπλασιασμός του μέσου κατά θέση εσόδου σε 3 μήνες πχ.
Διαδικασία :
Για να επιτευχθούν οι ανωτέρω στόχοι θα πρέπει να εφαρμοστούν οι πολιτικές του κεφαλαίου (01) να έχουν καταρτιστεί οι ανάλογοι προϋπολογισμοί ώστε μαζί με την προμήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού και την οργάνωση να γίνει μια επιτυχημένη έναρξη της επιχείρησης. Μόνο τότε θα είμασταν σίγουροι ότι ο τιμονιέρης που θα παραλάβει το ετοιμοτάξιδο καράβι θα το οδηγήσει με ασφάλεια και κέρδος.
Το ανωτέρω μοντέλο μπορεί άμεσα να εμφανίσει με βάση αναλυτικά (πωλήσεων) (αν υπάρχουν) ή λογιστικά στοιχεία μια εικόνα της χρήσης του 2012. Στην συνέχεια να γίνει ανάλυση των αποτελεσμάτων προ φόρων και να ορισθούν οι νέοι άμεσοι και απώτεροι οικονομικοί στόχοι της επιχείρησης.
Εργαλείο κατάρτισης προϋπολογισμού :
- Εxcel
- Ηλεκτρονική F+B + εμπορική εφαρμογή διαχείρισης αποθηκών
- Λογιστική
Κεντρική Αποθήκη : Ελεγχος Σημείων και Διαδικασιών F+B
- Μηχανογράφηση : ΟΧΙ
- Επικοινωνία τηλεφωνική
- Επικοινωνία εταιρική : ΟΧΙ
- Επικοινωνία e-mail :?
- Επικοινωνία Fax : ΝΑΙ
- Internet : ?
- Επικοινωνία Social Media: OXI
- Επικοινωνία CRM : OXI
- Παραστατικά διακίνησης των εμπορευμάτων : ΠΡΟΧΕΙΡΑ.
- Η ροή των εμπορευμάτων : ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ
- Η ασφάλεια και η υγιεινή αποθηκευμένων εμπορευμάτων : ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ
- Φύλαξη κλείθρων : ΑΠΟΘΗΚΑΡΙΟΣ
- Παράδοση κλείθρων σε κεντρικό σημείο φύλλαξης το βράδυ : ΝΑΙ
- Εναλλακτική φύλαξη κλείθρων, αντικλείδια : ?
- Έλεγχος εμπορευμάτων ποσότητα : ΝΑΙ
- Έλεγχος εμπορευμάτων ποιότητα : ΝΑΙ
- Έλεγχος εμπορευμάτων αλυσίδα θερμοκρασίας : ?
- Έλεγχος πιστοποίησης εμπορευμάτων : ?
- Έλεγχος παραστατικών : ΝΑΙ
- Παραλαβή εμπορευμάτων ωράρια : ΝΑΙ
- Παραδόσεις εμπορευμάτων στα τμήματα ωράρια : ΝΑΙ
- Καθαριότητα αποθηκευτικών χώρων καθημερινή : ?
- Καθαριότητα αποθηκευτικών χώρων περιοδική : ?
- Υπάρχει καταρτισμένο ειδικό πρόγραμμα ; :
- Υλικά καθαριότητας ειδικά :?
- Φωτισμός : ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ
- Καταστροφές παρακολούθηση καταγραφή : ΟΧΙ
- Μέσα εργασίας, : ΕΠΑΡΚΗ
- Μέσα μεταφοράς : ΕΠΑΡΚΗ
- Πυρασφάλεια : ΟΚ
- Απογραφή αρχική : ?
- Απογραφή μηνιαία : ?
- Πληροφοριακά συστήματα :
Αποθήκες τμημάτων
- Μηχανογράφηση : ΟΧΙ
- Επικοινωνία τηλεφωνική : ΝΑΙ
- Επικοινωνία εταιρική : ΟΧΙ
- Επικοινωνία e-mail : ?
- Επικοινωνία Fax : ΝΑΙ
- Internet : ?
- Επικοινωνία Social Media: OXI
- Επικοινωνία CRM : OXI
- Παραστατικά διακίνησης των εμπορευμάτων : ΠΡΟΧΕΙΡΑ.
- Η ροή των εμπορευμάτων : ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ
- Η ασφάλεια και η υγιεινή αποθηκευμένων εμπορευμάτων : ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ
- Φύλαξη κλείθρων : ΤΜΗΜΑΤΑΡΧΗΣ -
- Παράδοση κλείθρων σε κεντρικό σημείο φύλλαξης το βράδυ : ΝΑΙ
- Εναλλακτική κατοχή κλείθρων, αντικλείδια : ?
- Έλεγχος εμπορευμάτων ποσότητα : ΝΑΙ
- Έλεγχος εμπορευμάτων ποιότητα : ΝΑΙ
- Έλεγχος εμπορευμάτων αλυσίδα θερμοκρασίας : ?
- Έλεγχος πιστοποίησης εμπορευμάτων : ?
- Έλεγχος παραστατικών : ΝΑΙ
- Παραλαβή εμπορευμάτων ωράρια : ΝΑΙ
- Καθαριότητα αποθηκευτικών χώρων καθημερινή : ? Πρόγραμμα
- Καθαριότητα αποθηκευτικών χώρων περιοδική : ? Πρόγραμμα
- Υλικά καθαριότητας ειδικά :?
- Φωτισμός : ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ
- Καταστροφές παρακολούθηση καταγραφή : ΟΧΙ
- Μέσα εργασίας, : ΕΠΑΡΚΗ
- Μέσα μεταφοράς : ΕΠΑΡΚΗ
- Πυρασφάλεια : ΟΚ
- Απογραφές :
- Πληροφοριακά συστήματα :
Τμήμα Αγορών
- Πολιτικές Αγορών :
- Υπεύθυνος παραγγελιών :
- Ύψος παραγγελιών :
- Ομάδα ονομαστικά :
- Καθήκοντα μελών ομάδας :
- Συσκέψεις :
- Αποφάσεις :
- Προγραμματισμός :
- Πολιτική Προμηθευτών :
- Έρευνα Αγοράς :
- Εργαλεία έρευνας αγοράς :
- Εμπειρικό σύστημα :
- Πληροφοριακά συστήματα :
Menu engineering
- Έλεγχος :
- Προσωπικά εργαλεία :πχ Ειδικά αρχεία Excel, Κοστολόγιο με ...Νού
- Κοστολόγιο :
- Πωλήσεις, στατιστικά, μελέτη :
- Μέθοδοι ενδυνάμωσης των εσωτερικών πωλήσεων :
- Ευρηματικότητα :
- Δημιουργικότητα :
- Menu Degustation :
- Δείκτης ικανοποίησης πελάτη :
- Πελατεία και προσαρμογή :
- Προϊόντα εμπλουτισμός :
- Σχεδιασμός Καρτών :
- Τιμολογιακή Πολιτική :
- Προωθητικές ενέργειες :
- Πληροφοριακά Συστήματα :
Προσωπικό FB
- Job Description :
- Πολιτική προσλήψεων :
- Πολιτική παροχών κινήτρων οικονομικά :
- Εμφάνιση :
- Εκπαίδευση προσωπικού :
- Προγραμματισμός αριθμητικός :
- Κόστος προσωπικού :
- Δείκτες απόδοσης :
- Πληροφοριακά Συστήματα :
- Μέσα εργασίας ανά τμήμα :
Πολιτικές ικανοποίησης πελατείας
- Πολιτικές ικανοποίησης πελατείας :
- Πολιτικές ικανοποίησης της πελατείας μετά την πώληση (After Sales Service) :
- Πολιτικές επικοινωνίας :
- Ερωτηματολόγια ικανοποίησης πελατών :
- Mystery guest :
- After Sales Service (Contact) :
- Menu degustation :
- Social Media :
- CRM σύστημα :
- Πληροφοριακά διαδικτυακά συστήματα επικοινωνίας :
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου