Βήμα 1ο: Product (προϊόν)/
- Είναι καταναλωτικό;
- Είναι αναλώσιμο ή διαρκείας;
- Πρώτης ανάγκης;
- Αυθόρμητης αγοράς;
- Έκτακτης ανάγκης;
- Πολυτελείας;
- Επιλογής;
- Είναι υλικό;
- Είναι υπηρεσία;
- Είναι συνδυασμός;
- Αν είναι υπηρεσία, είναι αμιγής ή συνοδευτική;
- Αν είναι συνοδευτική, έχει μεγαλύτερη ή μικρότερη βαρύτητα από το προϊόν που συνοδεύει; Σκεφθείτε ότι οι υπηρεσίες είναι άυλες, καταναλώνονται όταν παράγονται, δεν αποθηκεύονται και δεν τυποποιούνται.
- Ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του;
- Ποια είναι τα φυσικά (σύνθεση, σχήμα, μέγεθος, χρώμα, συσκευασία) χαρακτηριστικά του;
- Έχουν μετρηθεί και καταγραφεί λεπτομερώς;
- Ποια είναι η λειτουργία του;
- Ποια είναι η απόδοσή του;
- Ποια είναι τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του;
- Ποια οφέλη παρέχει στους καταναλωτές;
- Είναι μοντέρνο, λειτουργικό, παρέχει ταχύτερη εξυπηρέτηση;
- Ποιες ανάγκες τους καλύπτει;
- Βασικές ή περισσότερο εξειδικευμένες;
- Ποια είναι η γνώμη των αγοραστών;
- Ποια είναι η εικόνα που τους προσφέρει;
- Ποια θέση παίρνει στο μυαλό των καταναλωτών;
- Ιδίως μάλιστα όταν συγκρίνεται με τον ανταγωνισμό;
- Είναι νέο προϊόν;
- Εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην παγκόσμια ή την τοπική αγορά;
- Έχει αισθητά διαφοροποιημένο από τον ανταγωνισμό ή μήπως επαναλανσάρεται με άλλο όνομα;
- Με νέα προϊόντα διατηρείτε την καινοτομική εικόνα της εταιρίας σας, μπαίνετε σε νέες αγορές και υπερασπίζετε το μερίδιο αγοράς σας.
- Ποιο είναι το εύρος της γκάμας;
- Ποιο είναι το πλήθος των κατηγοριών (π.χ. γυναικείες και ανδρικές τσάντες) του προϊόντος σας;
- Αυξάνοντας το εύρος, τροφοδοτείτε διαφορετικές αγορές, μειώνοντας τον κίνδυνο, αν δεν πετύχετε σε μία από αυτές.
- Ποιο είναι το βάθος της γκάμας;
- Ποιο είναι το πλήθος των εκδοχών (μεγέθη και χρώματα των τσαντών του προηγούμενου παραδείγματος) του προϊόντος σας;
- Αυξάνοντας το βάθος, μπορείτε να τμηματοποιήσετε καλύτερα την αγορά που στοχεύετε, καλύπτοντας ικανοποιητικότερα διαφορετικές προτιμήσεις.
- Ποια είναι τα προϊόντα του ανταγωνισμού;
- Σε ποια από τα προηγούμενα χαρακτηριστικά υπερέχουν και σε ποια είναι κατώτερα, συγκρινόμενα με το δικό σας;
- Γιατί; Το γνωρίζετε από έρευνες ή το υποθέτετε;
- Ποια η γνώμη των πελατών για αυτά;
- Ποιο είναι το συνολικό κόστος του προϊόντος;
- Ποιο είναι το σταθερό κόστος (αμοιβές στελεχών marketing, διοικητικό κόστος πωλήσεων, δαπάνες διαφημιστικές, δαπάνες έρευνας αγοράς, κόστος εγκαταστάσεων) του προϊόντος σας;
- Ποιο είναι το μεταβλητό κόστος (προμήθειες πωλητών, κόστη διανομής, κόστη εξυπηρέτησης πελατών);
- Ποιο είναι το νεκρό σημείο;
- Σε ποιο επίπεδο τα έσοδα των πωλήσεων είναι ίδια με τα έξοδα, με συνέπεια να μην υπάρχει ούτε κέρδος ούτε ζημιά;
- Υπολογίστε το ως εξής: ΝΑ = (πωλήσεις Χ σταθερό κόστος) / (πωλήσεις - μεταβλητό κόστος) ή ΝΑ = σταθερό κόστος / ((πωλήσεις - μεταβλητό κόστος) / μονάδες πώλησης).
- Ποια είναι η εκτίμηση των καταναλωτών για την αξία του;
- Θεωρούν τα ωφελήματα που παίρνουν από την απόκτηση και τη χρήση του «αντάξια» των χρημάτων που πληρώνουν;
- Το υποθέτετε ή το γνωρίζετε μέσω ερευνών;
- Τι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι καταναλωτές;
- Αυτή η ερώτηση απαντάται συνεπεία της προηγούμενης.
- Τι θεωρείτε «ακριβό» και τι «φτηνό»;
- Τι «φτηνιάρικο»; Μια Ferrari είναι πιο ακριβή από ένα Fiat; Σίγουρα; Τότε γιατί την προτιμούν οι αγοραστές της;
- Τι τιμή έχει καθορίσει ο ανταγωνισμός;
- Είναι δημιουργός ή αποδέκτης τιμολογιακής πολιτικής;
- Η δική σας θα είναι ίδια, υψηλότερη ή χαμηλότερη; Γιατί;
- Ποιες συνθήκες επικρατούν στην αγορά; Βρίσκεται στο στάδιο της εισόδου, της ανάπτυξης, της ωρίμανσης ή της παρακμής;
- Ποιος είναι ο στόχος marketing της εταιρίας;
- Είναι η επιβίωση, η μεγιστοποίηση των εσόδων, η μεγιστοποίηση των κερδών, η μεγιστοποίηση του όγκου πωλήσεων, το ξάφρισμα της αγοράς ή η αποθάρρυνση των ανταγωνιστών;
- Θα υπάρχει εκπτωτική πολιτική;
- Θα υπάρξουν εκπτώσεις εποχικές,
- Θα υπάρξουν εκπτώσεις προώθησης για σύντομο χρονικό διάστημα,
- Θα υπάρξουν εκπτώσεις ανάλογα με τον τρόπο πληρωμής,
- Θα υπάρξουν εκπτώσεις επιβράβευσης καλών πελατών;
- Αυτό είναι εφικτό; Για πόσο χρονικό διάστημα;
- Θα υπάρξουν συνδυασμοί των παραπάνω;
- Θα υπάρχει πιστωτική πολιτική; Θα χορηγηθεί στο σύνολο των πελατών, σε συγκεκριμένες κατηγορίες ή σε μεμονωμένες περιπτώσεις; Θα δοθεί για το σύνολο των προϊόντων, σε συγκεκριμένες κατηγορίες ή σε μεμονωμένες περιπτώσεις; Πόσο θα διαρκεί; Τι ύψος θα έχει; Θα υπάρχουν ειδικοί όροι πίστωσης;
- Αντέχετε έναν loss leader;
- Αντέχετε να πουλήσετε ένα προϊόν σας κάτω του κόστους για να λειτουργήσει ως «κράχτης» για τα υπόλοιπα;
- Για πόσες μονάδες;
- Για ποιο χρονικό διάστημα;
- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του προϊόντος;
- Τα προϊόντα σας είναι ογκώδη;
- Απαιτούν μεγάλους χώρους αποθήκευσης;
- Οι παραδόσεις τους είναι συχνές;
- Είναι ευπαθή;
- Η διάθεσή τους απαιτεί ειδικές γνώσεις;
- Ποιο είναι το μέγεθος της αγοράς-στόχου;
- Ποια είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, επίπεδο εκπαίδευσης, οικογενειακή κατάσταση) των πελατών σας;
- Υπάρχει ικανός / μεγάλος αριθμός πελατών;
- Πόσο διασπαρμένοι είναι;
- Πόσο συχνά πραγματοποιούν αγορές;
- Πότε;
- Ποια είναι η φύση των υπαρχόντων καναλιών διανομής;
- Θα χρησιμοποιηθεί λιανεμπόριο (λιανοπωλητές με/χωρίς κατάστημα, καταστήματα «shop in a shop», πολυκαταστήματα, super markets, hyper markets, εκπτωτικά καταστήματα, πρατήρια);
- Θα χρησιμοποιηθεί χονδρεμπόριο (χονδρέμποροι πλήρους / μερικής εξυπηρέτησης, πλανόδιοι χονδρέμποροι);
- Θα υπάρξει άμεση ή έμμεση διανομή;
- Με την έμμεση διανομή εκμεταλλεύεστε: ένα έτοιμο δίκτυο, εγκαταστάσεις και μέσα άλλων, τις εξειδικευμένες γνώσεις και την εμπειρία των ενδιάμεσων.
- Οι μεσάζοντες επίσης γνωρίζουν καλύτερα τις συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες των τοπικών αγορών.
- Θα χρησιμοποιηθεί το Internet;
- Ποιον συνεργάτη θα επιλέξετε;
- Οι σελίδες σας θα είναι interactive;
- Θα δώσετε επιλογές (γραφικά, κείμενο, γλώσσα);
- Σε ποιες μηχανές αναζήτησης θα τοποθετήσετε το site σας;
- Πώς θα εξυπηρετήσετε τους πελάτες;
- Θα χρησιμοποιηθεί franchising;
- Θα δώσετε ολοκληρωμένο franchising, παροχή δικαιώματος διανομής, άδεια παραγωγής προϊόντος, χρήση ονόματος μιας διασημότητας;
- Ποιες θα είναι οι μεταξύ σας σχέσεις με τους franchisees;
- Πώς θα τους αμείβετε;
- Θα δίδουν εγγυήσεις;
- Ποια είναι η μέχρι τώρα πορεία των δραστηριοτήτων τους;
- Θα υπάρχουν αντιπρόσωποι;
- Σε ποιες γεωγραφικές περιοχές θέλετε να διανείμετε τα προϊόντα σας;
- Ποιες θα είναι οι μεταξύ σας σχέσεις;
- Πώς θα τους αμείβετε; Θα δίδουν εγγυήσεις;
- Ποια είναι η μέχρι τώρα πορεία των δραστηριοτήτων τους;
- Ποιες είναι οι δραστηριότητες του ανταγωνισμού;
- Ποια τα χαρακτηριστικά των προϊόντων του;
- Ποια τα χαρακτηριστικά της αγοράς-στόχου του;
- Ποια κανάλια διανομής επιλέγει;
- Ποια ελέγχει;
- Χρησιμοποιεί άμεση διανομή;
- Χρησιμοποιεί το Internet;
- Χρησιμοποιεί franchising;
- Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει και πώς τα ξεπερνά;
- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καταναλωτικού κοινού;
- Ποια είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, επίπεδο εκπαίδευσης, οικογενειακή κατάσταση) των πελατών σας;
- Ποιες είναι οι συνήθειές του; Ποια είναι τα ψυχογραφικά του χαρακτηριστικά;
- Ποιος είναι ο τρόπος ζωής του;
- Ποια είναι τα πρότυπά του;
- Ποια είναι η συμπεριφορά του;
- Με ποιον τρόπο λαμβάνει αποφάσεις;
- Ποιες είναι οι ανάγκες του;
- Είναι πρωταρχικές, επιβίωσης, κοινωνικές, αναγνώρισης ή ολοκλήρωσης;
- Ποια ένταση έχουν οι ανάγκες του;
- Ποια είναι η επιθυμία του για το συγκεκριμένο προϊόν;
- Υπάρχουν εξωτερικές επιδράσεις στη συμπεριφορά; Ποια είναι η μόδα σήμερα και ποια αναμένεται να είναι αύριο;
- Ποια είναι τα κέντρα επιρροής;
- Με ποιον τρόπο μπορείτε να τα προσεγγίσετε;
- Ποια θα σας δημιουργήσουν προβλήματα;
- Ποιο είναι το στάδιο του κύκλου ζωής του προϊόντος σας;
- Το προϊόν σας βρίσκεται στο στάδιο της εισόδου, της ανάπτυξης, της ωρίμανσης ή της παρακμής;
- Επιλέγοντας το μέσο: ποιους προσεγγίζει, πόσοι θα λάβουν το μήνυμα και με τι κόστος;
- Θα διαλέξετε εφημερίδες;
- Θα διαλέξετε περιοδικά;
- Θα διαλέξετε ραδιόφωνο;
- Θα διαλέξετε τηλεόραση;
- Θα διαλέξετε κινηματογράφο;
- Θα χρησιμοποιήσετε υπαίθρια ή και κινούμενα μέσα;
- Ποια είναι η εικόνα του κάθε μέσου και ποια είναι η εμβέλειά του στην αγορά-στόχο;
- Το κόστος παραγωγής και μετάδοσης του μηνύματος το αντέχετε;
- Διαφήμιση:
- Ποιο είναι το διαφημιστικό σας budget;
- Ο στόχος της καμπάνιας σας είναι να γνωρίσει την επιχείρηση στο κοινό;
- Να δημιουργήσει καλή εικόνα;
- Να αλλάξει την εικόνα;
- Να προσελκύσει περισσότερους πελάτες;
- Να παράσχει πληροφορίες;
- Να εκπαιδεύσει το κοινό ή να διατηρήσει την αναγνωρισιμότητα;
- Θα μειώσετε την τιμή;
- Θα προσφέρετε περισσότερη ποσότητα;
- Θα παρέχετε δώρα;
- Θα δώσετε εκπτωτικά κουπόνια;
- Θα κάνετε δειγματοδιανομές;
- Θα διενεργήσετε διαγωνισμούς;
- Θα υπάρχουν δοκιμές προϊόντων;
- Θα συμμετάσχετε σε γενικές;
- Θα συμμετάσχετε σε πολυκλαδικές;
- Θα συμμετάσχετε σε κλαδικές;
- Θα συμμετάσχετε σε ειδικές;
- Θα συμμετάσχετε σε ιδιωτικές εκθέσεις;
- Θα συμμετάσχετε σε τοπικές;
- Θα συμμετάσχετε σε εθνικές;
- Θα συμμετάσχετε σε διεθνείς;
- Θα συμμετάσχετε σε παγκόσμιες;
- Οι εκθέσεις αυτές θα είναι επαγγελματικές;
- Οι εκθέσεις αυτές θα είναι καταναλωτικού κοινού;
- Οι στόχοι σας θα είναι η προσέλκυση υποψηφίων αγοραστών;
- Οι στόχοι σας θα είναι η προσέλκυση υποψηφίων συνεργατών;
- Οι στόχοι σας θα είναι το κλείσιμο συμφωνιών;
- Οι στόχοι σας θα είναι η άμεση λήψη παραγγελίας;
- Διαθέτετε μια λίστα με τα μέσα ενημέρωσης;
- Μια λίστα με ονόματα δημοσιογράφων;
- Ποια γεγονότα σας μπορεί να έχουν ενδιαφέρον για το κοινό;
- Ποιος είναι ο κατάλληλος χρόνος για την ανακοίνωση αυτών των γεγονότων;
- Σε ποιο κοινό απευθύνεται;
- Με ποιες έρευνες βρίσκει τις ανάγκες του;
- Πώς χειρίζεται τα κέντρα επιρροής;
- Ποια ελέγχει;
- Ποια μέσα επιλέγει;
- Ποιο είναι το διαφημιστικό του budget;
- Ποιο είναι το πρόγραμμα επικοινωνίας του;
- Ακολουθεί ή δημιουργεί τις τάσεις και τη μόδα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου