ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΠΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ο ΡΟΛΟΣ (ΤΟΥ ΒΟΗΘΟΥ) * Παρουσιάστε τη θέση εργασίας και δώστε οδηγίες για μια πετυχημένη επαγγελματική εμφάνιση. * Ειδική ορολογία
- ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ
- Περιβάλλων χώρος και εξοπλισμός
- Οδηγίες για τη προμήθεια και χρησιμοποίηση ειδών καθαρισμού
- Αναγνώριση των αντικειμένων και των χώρων που πρέπει να καθαριστούν , να ξεσκονιστούν, να πλυθούν ή να γυαλιστούν.
- Οδηγίες λειτουργίας καί χρησιμοποίησης ηλεκτρικής σκούπας πχ και (μπρίζες ασφάλειες)
- Αναγνώριση βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού (ντουλάπια, καφετιέρες, αποθηκευτικοί χώροι, μπουφές)
- Οδηγίες τοποθέτησης λινών ακαθάρτων και καθαρών
- Οδηγίες χρήσεως και μέτρα ασφαλείας
- Στάνταρντ
- Δύσκολες περιοχές , σακούλες σκουπιδιών
- Ντεμπαρασάζ
- ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ (Μιζ-αν-πλάς)
- Αλλαγή λινών τραπεζιών
- Αλλαγή ακαθάρτων λινών με καθαρά
- Ταξινόμηση λινών, ασημικών και άλλων ειδών
- Αλλαγή τραπεζομάντιλου κατά τη διάρκεια του σέρβις
- Δίπλωμα πετσετών
- Οδηγίες χρήσεως, καθαρισμού και γυαλίσματος ειδών
- Καθημερινό στρώσιμο τραπεζιών, ειδικές περιπτώσεις
- Οδηγίες για τα μενάζ (τασάκια, λαδόξυδα, αλατοπίπερα κλπ)
- Προετοιμασία τάμπλ-ντε-σερβίς και του χώρου για μιζ-αν-πλάς.
- Πρόβλεψη αποθέματος υλικών.
- Φροντίδα για σάλτσες, μενάζ κλπ
- Όταν είναι απαραίτητο
- Πού πότε, πετσέτα τραπεζοκόμου
- Παρουσίαση και οδηγίες χρήσης και συντήρησης διαφόρων υλικών
- πορσελάνης
- Ασημικών
- Γυαλικών
- Στάνταρντς υγιεινής
- Τάμπλ-ντ'οτ, αλα-κάρτ
- Στάνταντς υγιεινής
- Καθαρά και σιδερωμένα
- ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΡΒΙΣ
- Αναγνώριση πόστου εργασίας (τραπέζια, πόστο)
- Πρίν από την εργασία
- Μελέτη και κατανόηση μενού (Μαίτρ)
- Οδηγίες για την αποπεράτωση της μίζ-αν-πλάς (μενάζ, μενού κλπ)
- Τελικός έλεγχος τραπεζιού πρίν το σέρβις
- Πόστο, κουβέρ, συνάδελφους
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ (Εκτός εργασίας)
- Βασική εκπαίδευση εκτός εργασίας
- Πως δουλεύεται το κουταλοπήρουνο
- Μεταφορά πιάτων
- Χρησιμοποίηση δίσκου
- Χρήση πετσέτας τραπεζοκόμου
- Ντεμπαρασσάζ (αποκομιδή) ακαθάρτων
- Τυπικές εργασίες κατά τη διάρκεια του σέρβις
- Οδηγίες για τη ροή της εργασίας. (από πού παραλαμβάνονται τα φαγητά, που τοποθετούνται τα λερωμένα, πού πάνε τα αποφάγια)
- Πρακτική εξάσκηση
- Λήψη και εκτέλεση παραγγελίας
- Μίζ-αν-πλάς και ντεμπαρασάζ ειδικών σκευών και ειδών
- Η σειρά των φαγητών κατά την εκτέλεση της παραγγελίας και διάφορες τεχνικές ντεμπαρασάζ
- Σειρά γλυκού, τυριών, καφέ
- Σέρβις από τρόλεϋ (καροτσάκι)
- Εργασίες για το σέρβις των κρασιών, απεριτίφ, λικέρ
- Διαδικασία εξόφλησης των λογαριασμών
- Εξυπηρέτηση μετά την πώληση
- Άμυλα
- Ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης
- Σημεία προσοχής
- Είδη σέρβις
- Συμπεριλαμβάνεται και ο καθαρισμός του τ-ν-σ
- Έλεγχος μερίδων
- Παρουσίαση βασικές γνώσεις κρασιών
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ( Προσέγγιση πελάτη)
- Χαιρετισμός, κάθισμα, παρουσίαση κάρτας. Ευχάριστη πρόθυμη στάση
- Κάλυψη άμεσων αναγκών πελάτη (ψωμί, βούτυρο, ποτό)
- Εντοπισμός αναγκών του πελάτη
- Αναγνώριση αναγκών παιδιών
- Ειδικές απαιτήσεις πελατών (πχ αναπήρων, ΒΙΠ, αλλοδαπών )
- Δείξτε ότι τον αντιληφθήκατε
- Κάθε πελάτης έχει την προσωπικότητά του
- Ειδικό μενού, καρεκλάκι
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
- Προφορικά
- Από το τηλέφωνο
- Ενέργειες σε περίπτωση που το εστιατόριο είναι πλήρες.
- Τεχνικές παρουσιάσεως μενού και δημιουργών του, σπεσιαλιτέ, συστάσεις κλπ.
- Τεχνικές πωλήσεως ποτών
- ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ
- Αντιμετώπιση παραπόνων και ασυνήθιστων καταστάσεων
- Χειρισμός περιπτώσεων (μεθυσμένων, αρρώστων κλπ)
- Αντιμετώπιση ατυχημάτων
- Αντιμετώπιση δύσκολων πελατών
- Μέτρα ασφαλείας
- ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
- Παρασκευές που απαιτούν εξειδικευμένο σέρβις όπως
- (σαλιγκάρια, αστακός, χαβιάρι, σαλάτες κλπ)
- Σέρβις Ψαριού (κοπή)
- Κυνηγίου (κοπή)
- Φρούτων (καθαρισμός)
- Λαχανικών
- Φλαμπάζ
- Σέρβις μπουφέ
- Σέρβις κρασιού
- Ντεκαντάζ
- Κοπή πούρου
- Δύσκολα πώματα
- Εξειδικευμένες γνώσεις κρασιών, αλκοολούχων ποτών, λικέρ, ειδικών παρασκευών καφέ κλπ
- Γνώση και σέρβις σπεσιαλιτέ, τυριών (πού δεν συναντώνται εύκολα)
- Γνώση εποχιακών ειδών τροφίμων
- Ειδικές δίαιτες (θρησκευτικές,χαθλητικές, χορτοφαγία κλπ.
- ΦΛΑΜΠΑΖ χρησιμοποίηση γκεριντόν
- Λήψη μέτρων ασφαλείας
- Έλεγχος μερίδων
- Υγιεινή
- Οργάνωση
- Στάντρντς ασφαλείας
- Παρουσίαση
- Ανάλογη παιδεία
- Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΑΣ
- Η αποστολή μας, εδώ στο ...... είναι να λειτουργούμε ένα προσοδοφόρο ξενοδοχείο, σύμφωνα με τις προδιαγραφές και της απαιτήσεις της εταιρείας:
- Αυξάνοντας τις πωλήσεις δια της προσφοράς υπηρεσιών ψηλού επιπέδου, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της πελατείας μας.
- Καθιερώνοντας το όνομα του ...... στην αγορά και καθιστώντας το αναπόσπαστο μέρος της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της τοπικής κοινωνίας και.
- Διατηρώντας φιλόξενο, ευτυχισμένο και υπερήφανο προσωπικό που να έχει συνεχείς ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης.
- ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ του σερβις
- Το service προϋποθέτει ανθρώπινη επαφή, ενώ τα άλλα προϊόντα μπορεί να είναι τυποποιημένα και απρόσωπα.
- Το κακό service αν γίνει, δεν διορθώνεται (για τον ίδιο πελάτη) ενώ τα άλλα προϊόντα μπορούν να επισκευαστούν.
- Το service δεν μπορεί να επιδειχθεί προηγουμένως, ούτε να σταλεί σαν δείγμα στον πελάτη.
- Η πώληση, η παραγωγή και η εκτέλεση του service γίνονται σχεδόν ταυτόχρονα, σε αντίθεση με άλλα προϊόντα..
- Το service δεν μπορεί να απογραφεί και να μπεί στο ράφι ή στην αποθήκη όταν δεν έχει ζήτηση.
- Το άτομο που αγοράζει το service, δεν παίρνει κάτι χειροπιαστό και συνεπώς δεν αποκτά κυριότητα πάνω στο service που αγόρασε.
- Η εμπειρία από το service δεν μπορεί να πουληθεί ή να μεταβιβαστεί σε τρίτο πρόσωπο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου