To blog αυτό δημιουργήθκε σε άσχετο χρόνο και συγκέντρωσε εμπειρίες του γράφοντος από διάφορα στάδια της εκπαιδευτικής και εργασιακής του σταδιοδρομίας. Οι πληροφορίες προέρχονται από διάφορες ξενοδοχειακές, εστιατοριακές και ιντερνετικές πηγές και σκοπό έχουν να στείλουν μηνύματα, να προβληματίσουν ή να ενημερώνουν τους αναγνώστες.

25 ιδέες για τα «μικρά πράγματα» που κάνουν τη διαφορά

 25 ιδέες για τα «μικρά πράγματα» που κάνουν τη διαφορά
Πηγή: pixabay

Είναι γνωστό ότι μερικές φορές «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες». Και πάντως είναι σίγουρο ότι στη βιομηχανία της φιλοξενίας, τα μικρά πράγματα συνήθως κάνουν τη διαφορά. Αυτό τόνισε και ο Paul Papadimitriou, ιδρυτής της Inteligencr και συντονιστής του φετινού συνεδρίου του ΣΕΤΕ που πραγματοποιήθηκε στις 15 Οκτωβρίου. Διαθέτοντας έναν μεγάλο κύκλο συχνών ταξιδιωτών, ο ίδιος έκανε μια μικρή έρευνα μεταξύ γνωστών και φίλων, ρωτώντας τους ποιά είναι αυτά τα μικρά πράγματα που θα εκτιμούσαν αν έκανε ένα ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια της διαμονής τους σε αυτό. Οι απαντήσεις ποικίλουν, κάποιες εκπλήσουν και κάποιες αφορούν πολύ απλές –και ανέξοδες- παρεμβάσεις.


  1. - Κατά το check-in (ή την κράτηση), σημειώστε τα γενέθλια του επισκέπτη, εφόσον πέφτουν μέσα στο διάστημα της διαμονής του, και κάντε του ένα μικρό δωράκι.
  2. - Αναγράψτε σε κάποιο σημείο μέσα στο δωμάτιο σαφείς οδηγίες για τη χρήση του φωτισμού και του κλιματισμού.
  3. - Είναι απαραίτητες οι πρίζες δίπλα στο κρεββάτι. Πολλές πρίζες!
  4. - Οι πρίζες πρέπει να είναι διεθνείς, να μην χρειάζονται δηλαδή αντάπτορα.
  5. - Να υπάρχουν διαθέσιμα στο δωμάτια καλό σίδερο και σιδερώστρα και καλό πιστολάκι μαλλιών. Σε κανέναν δεν αρέσει να κάνει μια ώρα να σιδερώσει ένα πουκάμισο ή να φεύγει με τα μαλλιά μισο-στεγνά...
  6. - Ο φωτισμός του δωματίου να είναι ζεστός και φιλικός τόσο για χαλάρωση όσο και για διάβασμα και εργασία.
  7. - Η τηλεόραση να επιτρέπει streaming από άλλες πηγές (π.χ. Netflix).
  8. - Να υπάρχουν στους τοίχους κρεμάστρες ρούχων. Με αυτόν τον τρόπο το δωμάτιο δείχνει πιο σιγυρισμένο, κάτι που ανακουφίζει τον επισκέπτη.
  9. - Να μην αλλάζουν οι πετσέτες που είναι κρεμασμένες. Οι ταξιδιώτες πλέον τοποθετούν στο πάτωμα τις πετσέτες που χρειάζονται αλλαγή και αυτές που μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν κι άλλο τις κρεμούν στις κρεμάστρες του μπάνιου τους.
  10. - Να υπάρχει καλό σαμπουάν και αφρόλουτρο σε dispensers στον τοίχο της ντουζιέρας/μπανιέρας. Οι ταξιδιώτες θέλουν να μπει τέλος στα μικρά πλαστικά μπουκαλάκια με είδη μπάνιου.
  11. - Να υπάρχει καθρέφτης που δεν θαμπώνει στο μπάνιο.
  12. - Τόσο στα δωμάτια όσο και στους κοινόχρηστους χώρους, η διακόσμηση να γίνεται με έργα τοπικών καλλιτεχνών.
  13. - Προσφέρετε στους πελάτες σας ένα μικρό αναμνηστικό δωράκι που μπορει να φορεθεί (π.χ. καπέλο, μαντήλι, σαγιονάρες/παντόφλες, πετσέτα).
  14. - Και ακόμα καλύτερα, προσφέρετε ένα τοπικό προϊόν ως δώρο.
  15. - Να υπάρχει καλός καφές και μεγάλη ποικιλία τσαγιού στο ξενοδοχείο. Ακόμα καλύτερα, και μέσα στο δωμάτιο.
  16. - Να υπάρχουν διαθέσιμα άδεια μπουκάλια νερού που να μπορούν οι επισκέπτες να τα ξαναγεμίζουν (ειδικά αν το νερό της βρύσης είναι πόσιμο).
  17. - Για πιο family friendly ξενοδοχεία, προσφέρετε δωρεάν το γεύμα των παιδιών και να πληρώνουν μόνο οι ενήλικες.
  18. - Στα οικογενειακά δωμάτια (ή γενικά όταν υπάρχουν μικρά παιδιά), προσφέρετε κάποιο σετ παιδικής απασχόλησης (π.χ. χαρτιά και χρώματα για ζωγραφική), όπως συνηθίζουν να κάνουν κάποια εστιατόρια. Οι γονείς θα σας ευγνωμονούν!
  19. - Να υπάρχουν στο δωμάτιο διαθέσιμα μερικά βασικά φάρμακα. Σε κανέναν δεν αρέσει να ψάχνει παυσίπονα όταν έχει πονοκέφαλο ή... hangover.
  20. - Δωρεάν προϊόντα στο mini-bar.
  21. - Τοπικά προϊόντα στο mini-bar.
  22. - Ένα χειρόγραφο σημείωμα καλωσορίσματος που συνοδεύεται από ένα δωρεάν ποτό στο μπαρ, μεταφέρει στον επισκέπτη μια φιλική διάθεση.
  23. - Σε περίπτωση που κάποιος χάσει τη βαλίτσα του στο αεροδρόμιο, το ξενοδοχείο να του προσφέρει δωρεάν πλύσιμο των ρούχων που ήδη φοράει ή κάποια άλλη μικρή βοήθεια για να μπορέσει να ξεπεράσει την αναποδιά πιο άνετα.
  24. - Προχωρήστε σε προσφορές στις απευθείας κρατήσεις (π.χ. αναβάθμιση δωματίου).
  25. - Δώστε τη δυνατότητα στους πελάτες σας να σας κάνουν ερωτήσεις κατά τη διαμονή τους μέσω web chat εφαρμογών (Facebook Messenger, Whatsapp, κ.ά.)

2 σχόλια:

  1. I am planning to have a small hotel or lodge business in the next two years. I will surely consider your insights here. Thank you.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ¿Cuál es el número de contacto de la aerolínea? Puedes contactar con el servicio de atención al cliente llamando al Número de teléfono de Aerolíneas. Este número está disponible para ayudarte con las reservas, consultar el estado de los vuelos o responder a cualquier pregunta relacionada con tu viaje.

    ΑπάντησηΔιαγραφή