Σίγουρο «όχημα» σε δύσκολους καιρούς η ενδοεπικοινωνία Χρ. Δαμουλιανου
Σε δύσκολους καιρούς, όταν οι εταιρείες αναγκάζονται να παίρνουν δύσκολες αποφάσεις και να στέλνουν σκληρά μηνύματα προς τους εργαζομένους τους, τότε, το μόνο «όχημα» που μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ανάμεσά τους είναι το υψηλό επίπεδο της επικοινωνίας εφόσον, βέβαια, το έχουν ήδη στήσει. Τα ερευνητικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι επιτυχημένες εταιρείες είναι αυτές που έχουν καθιερώσει την επικοινωνία ως υψηλή προτεραιότητά τους και δεν συνηθίζουν «να μασούν τα λόγια τους», όταν κάνουν κοινωνούς τους εργαζομένους τους τόσο για τα καλά όσο και για τα κακά μαντάτα.
Προστασία
Οταν οι αποφάσεις που παίρνονται είναι δύσκολες, η ειλικρινής επικοινωνία είναι ο μόνος τρόπος για να προστατευθούν οι εργαζόμενοι που πλήττονται και να μη γίνονται αποδέκτες φημών, παραπλάνησης και λανθασμένων εκτιμήσεων. Σύμφωνα με την έρευνα «Communication ROI Study Report» της παγκόσμιας εταιρείας παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών Tower Watson (www.towerwatson.com), είναι πολλές οι εταιρείες οι οποίες στους σημερινούς καιρούς δεν εξηγούν στους εργαζομένους τους το πώς έχει αλλάξει η υπόθεση της απασχόλησης. Συνιστά μάλιστα στους εργοδότες «για να είναι επιτυχείς όταν το μέλλον είναι αβέβαιο, να εφαρμόζουν εσωτερικά προγράμματα επικοινωνίας, τα οποία να διέπονται από θάρρος, καινοτομία και πειθαρχία». Ιδιαιτέρως υπογραμμίζεται ότι οι εταιρείες θα πρέπει να επιδεικνύουν ιδιαίτερο θάρρος -δηλαδή να μην κρύβουν λόγια- σε ό,τι αφορά την επικοινωνία με τους εργαζομένους τους. Γιατί, οι εργαζόμενοι περιμένουν πάντα από την εταιρεία να τους πει τι είναι αυτό που θα πρέπει να κάνουν διαφορετικά για ένα καλό αποτέλεσμα. Προτείνεται επίσης να εκπαιδεύονται οι μάνατζερ ώστε να επικοινωνούν με διαφορετικούς τρόπους, ιδιαιτέρως σε καιρούς αβεβαιότητας.
Σύγχρονες μορφές
Επίκαιρη είναι και η επιβεβαίωση για την αξία της επικοινωνίας που μας έρχεται από την εμπειρία της εταιρείας Παπαστράτος της Philip Morris International, η οποία έχει υιοθετήσει σύγχρονες μορφές επικοινωνίας για την έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση των εργαζομένων, αφενός για τα θέματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού -νέα προϊόντα, επιχειρηματικά νέα, οργανωτικές αλλαγές κ.ά.- αφετέρου, τους παρέχεται πληροφόρηση, η οποία είναι προσαρμοσμένη στις επιχειρησιακές ανάγκες κάθε εργαζόμενου.
Πρόκειται για ένα μοντέλο εσωτερικής επικοινωνίας, το οποίο δημιουργεί ένα εργασιακό περιβάλλον που ενθαρρύνει τη συνεργασία, την ομαδικότητα και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Αναμενόμενο λοιπόν στην πλέον πρόσφατη έρευνα Ικανοποίησης Εργαζόμενων της εταιρείας το 85% των υπάλληλων να δηλώνουν ότι αισθάνονται ενεργά «δεμένοι» με την εταιρεία τους, γεγονός που «αντανακλά την καλή και αμφίδρομη επικοινωνία ανάμεσα στη διοίκηση και στους εργαζομένους».
Σε δύσκολους καιρούς, όταν οι εταιρείες αναγκάζονται να παίρνουν δύσκολες αποφάσεις και να στέλνουν σκληρά μηνύματα προς τους εργαζομένους τους, τότε, το μόνο «όχημα» που μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ανάμεσά τους είναι το υψηλό επίπεδο της επικοινωνίας εφόσον, βέβαια, το έχουν ήδη στήσει. Τα ερευνητικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι επιτυχημένες εταιρείες είναι αυτές που έχουν καθιερώσει την επικοινωνία ως υψηλή προτεραιότητά τους και δεν συνηθίζουν «να μασούν τα λόγια τους», όταν κάνουν κοινωνούς τους εργαζομένους τους τόσο για τα καλά όσο και για τα κακά μαντάτα.
Προστασία
Οταν οι αποφάσεις που παίρνονται είναι δύσκολες, η ειλικρινής επικοινωνία είναι ο μόνος τρόπος για να προστατευθούν οι εργαζόμενοι που πλήττονται και να μη γίνονται αποδέκτες φημών, παραπλάνησης και λανθασμένων εκτιμήσεων. Σύμφωνα με την έρευνα «Communication ROI Study Report» της παγκόσμιας εταιρείας παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών Tower Watson (www.towerwatson.com), είναι πολλές οι εταιρείες οι οποίες στους σημερινούς καιρούς δεν εξηγούν στους εργαζομένους τους το πώς έχει αλλάξει η υπόθεση της απασχόλησης. Συνιστά μάλιστα στους εργοδότες «για να είναι επιτυχείς όταν το μέλλον είναι αβέβαιο, να εφαρμόζουν εσωτερικά προγράμματα επικοινωνίας, τα οποία να διέπονται από θάρρος, καινοτομία και πειθαρχία». Ιδιαιτέρως υπογραμμίζεται ότι οι εταιρείες θα πρέπει να επιδεικνύουν ιδιαίτερο θάρρος -δηλαδή να μην κρύβουν λόγια- σε ό,τι αφορά την επικοινωνία με τους εργαζομένους τους. Γιατί, οι εργαζόμενοι περιμένουν πάντα από την εταιρεία να τους πει τι είναι αυτό που θα πρέπει να κάνουν διαφορετικά για ένα καλό αποτέλεσμα. Προτείνεται επίσης να εκπαιδεύονται οι μάνατζερ ώστε να επικοινωνούν με διαφορετικούς τρόπους, ιδιαιτέρως σε καιρούς αβεβαιότητας.
Σύγχρονες μορφές
Επίκαιρη είναι και η επιβεβαίωση για την αξία της επικοινωνίας που μας έρχεται από την εμπειρία της εταιρείας Παπαστράτος της Philip Morris International, η οποία έχει υιοθετήσει σύγχρονες μορφές επικοινωνίας για την έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση των εργαζομένων, αφενός για τα θέματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού -νέα προϊόντα, επιχειρηματικά νέα, οργανωτικές αλλαγές κ.ά.- αφετέρου, τους παρέχεται πληροφόρηση, η οποία είναι προσαρμοσμένη στις επιχειρησιακές ανάγκες κάθε εργαζόμενου.
Πρόκειται για ένα μοντέλο εσωτερικής επικοινωνίας, το οποίο δημιουργεί ένα εργασιακό περιβάλλον που ενθαρρύνει τη συνεργασία, την ομαδικότητα και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Αναμενόμενο λοιπόν στην πλέον πρόσφατη έρευνα Ικανοποίησης Εργαζόμενων της εταιρείας το 85% των υπάλληλων να δηλώνουν ότι αισθάνονται ενεργά «δεμένοι» με την εταιρεία τους, γεγονός που «αντανακλά την καλή και αμφίδρομη επικοινωνία ανάμεσα στη διοίκηση και στους εργαζομένους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου