To blog αυτό δημιουργήθκε σε άσχετο χρόνο και συγκέντρωσε εμπειρίες του γράφοντος από διάφορα στάδια της εκπαιδευτικής και εργασιακής του σταδιοδρομίας. Οι πληροφορίες προέρχονται από διάφορες ξενοδοχειακές, εστιατοριακές και ιντερνετικές πηγές και σκοπό έχουν να στείλουν μηνύματα, να προβληματίσουν ή να ενημερώνουν τους αναγνώστες.

3. Οι συνέπειες του νοητικού προφίλ

Θεωρούμε ότι το ολικό μυαλό και οι σκέψεις χωρίζονται σε 4 τεταρτημόρια

Α. Πάνω αριστερό και αποτελείται:
  • Λογικό μέρος
  • Αναλυτικό μέρος
  • Το μέρος που βασίζεται σε στοιχεία
  • Το μέρος που βασίζεται σε ποσοτικά στοιχεία
B. Κάτω αριστερό και αποτελείται:
  • Από το οργανωμένο μέρος
  • Το διαδοχικό μέρος
  • Προγραμματισμένο μέρος
  • Το αναλυτικό με λεπτομέρερειες
C. Πάνω δεξιό και αποτελείται:
  • Από το ολιστικό
  • Από το διαισθητικό
  • Ολοκληρώνει
  • Συνθέτει
D. Κάτω δεξιό και αποτελείται:
  • Διαπροσωπικό
  • Συναισθηματικό
  • Συγκινησιακό
  • Κηνησιοαισθητικό
Ενας άνθρωπος με χαρακτηριστικά Α και Β είναι συγκρατημένος στη συμπεριφορά του προτιμάει ένα τακτοποιημένο γραφείο, ντύνεται συντηρητικά, έχει αίσθηση του χρόνου. Είναι ακριβής στην ώρα του, συνεπής πειθαρχημένος. Σέβεται τις προθεσμίες. Υλοποιεί τα projects έχει σαφή αντίληψη των οικονομικών παραμέτρων και των αριθμητικών στοιχείων,

Αντίθετα ένας άνθρωπος με προτίμηση C & D ντύνεται πιο άνετα, πιό μοντέρνα, είναι εκδηλωτικός, κινητικός, ομιλητικός. Εκφράζεται ωραία, είναι κοινωνικός, χειρίζεται τους ανθρώπους με άνεση. Το γραφείο του είναι ατακτοποίητο, ασχολείται με πολλά θέματα ταυτόχρονα και δεν προσέχει πολύ το χρόνο. Είναι λιγότερο συνεπής του ξεφεύγουν λεπτομέρειες και αντιπαθεί διαδικασίες την τάξη και την πειθαρχία.

Στο ερώτημα λοιπόν πως επικοινωνούμε, πως διοικούμε, πιό είναι το στυλ μας πως συμπεριφερόμαστε, όλα εξαρτώνται από το πως αξιοποιούμαι τις προτιμήσεις του μυαλού μας πού λειτουργεί μέσα στα 4 τεταρτημόρια!

Ο Ν.Hermann μελετώντας μια τεράστια βάση πληροφοριών, πάνω από 2 εκατ. ανθρώπους διαπίστωσε ενδιαφέροντα πράγματα.
  • Ο κόσμος κατά μέσο όρο είναι ένα ολικό μυαλό.
  • Οι γυναίκες είναι πιό πολύ C&D και οι άνδρες πιο πολύ Α και Β.
  • Το ατομικό προφίλ είναι λίγος πολύ σταθερό.
  • Τα διάφορα επαγγέλματα έχουν ένα ξεχωριστό προφιλ.
4. Η σχέση Μυαλού και Management

To Management είναι συμπεριφορά. Και σαν συμπεριφορά επηρεάζεται πρώτιστα από το μυαλό και τη νοητική προτίμηση του ατόμου. Επί πλέον το Μανατζεμεντ περιλαμβάνει ορισμένες παραμέτρους που όλες επηρεάζονται πάρα πολύ από το μυαλό:

Ι. Προγραμματισμός : Στρατηγικός ή λειτουργικός; Από την απάντηση εξαρτώνται πολλά: επιλογή προσώπων, προσδοκίες, σκοπός.

ΙΙ. Σχεδίαση θέσεων εργασίας :  Είναι δυνατόν να σχεδιαστούν έτσι οι θέσεις ώστε να έχουμε απόδοση 20-40% αύξηση απόδοσης; Λαμβάνοντας υπ' όψιν τα νοητικά προφίλ.

ΙΙΙ. Ηγετικό στιλ : Αυταρχικό ή συμμετοχικό. Εγκεφαλικό (αναλυτικό) ή οραματικό; Η επιλογή εξαρτάται από το μυαλό.

5. Η επιχειρησιακή κουλτούρα

Με το όρο κουλτούρα ή καλλιέργεια εννοούμε το σύνολο των τρόπων σκέψης και το σύνολο των συμπεριφορών των ανθρώπων της επιχείρησης. Ιδίως των Μάνατζερ. Η κουλτούρα επηρεάζεται από: 
  • Τις αξίες
  • Το νοητικό προφίλ
  • Τα πιστεύω
  • Τις νόρμες, τους κανόντες
  • Τα τελετουργικ'α
  • Το ιστορικό
  • Τους ήρωες της επιχείρησης
 Εχει αποδειχθεί ότι η επίδραση της κουλτούρας στη συμπεριφορά είναι εξίσου ισχυρή, αν όχι ισχυρότερη με εκείνη της προσωπικότητας. Αυτό εξηγεί γιατί μερικοί άνθρωποι συμπεριφέρονται πολύ διαφορετικά σε διαφορετικά περιβάλλοντα.

Σήμερα στη πλειοψηφία των επιχειρήσεων το κλίμα που επικρατεί προέρχεται από τα 2 πρώτα τεταρτημόρια.
  • Ανάλυση
  • Αριθμοί
  • Budgets
  • Οργανόγραμμα
  • Διαδικασίες
  • Έλεγχος
  • Προθεσμίες
  • Νομική Υπηρεσία
Οι τρόποι που προέρχονται από το C&D τεταρτημόριο δεν επικροτούνται, αντίθετα απομονώνονται, κριτικάρονται και εξοστρακίζονται.  Όμως το δεξί μυαλό είναι αυτό που χειρίζεται αποτελεσματικά τις αλλαγές, που γεννάει καινοτομίες, που ξεσηκώνει τον κόσμο, που δημιουργεί οράματα. Φανταστείτε λοιπόν αν η λειτουργία του δεξιού μυαλού υποτονεί τι θα κυριαρχήσει.

6. Προς ένα management ολικού μυαλού

Όταν σχεδιάζουμε επιχειρηματικές απαντήσεις στα σημερινά προβλήματα, το ανθρώπινο μυαλό μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα όταν και οι τέσσερις τομείς εισέρχονται στη δράση.

Οι Α και Β προσδιορίζουν το πρόβλημα Οι Β και C προσφέρουν διαίσθηση, συγκίνηση και ενστικτώδεις εισροές. Οι C και D αξιολογούν τις προτάσεις. Οι Α και Β σχεδιάζουν την υλοποίηση. Τέλος οι τομείς Α, Β μαζί με τους C,D παρακολουθούν την υλοποίηση, επαληθεύουν και επαναρρυθμίζουν την πορεία.

Η ανάγκη για ολικού μυαλού προσέγγιση ισχύει για τα άτομα. Τις ομάδες, τα τμήματα, τις επιχειρήσεις, τα κράτη.

Απαιτείται όμως αντίστοιχη αλλαγή του κλίματος και της κουλτούρας. Τα αποτελέσματα θα είναι θετικά. Μια επιχείρηση δηλαδή που χρησιμοποιεί μόνοα τα Α και Β δεν μπορεί να ανταγωνιστεί μια άλλη που χρησιμοποιεί τα Α,Β,C,D και μεγιστοποιεί τον αριθμό των πιθανών απαντήσεων.

Για να γίνει αυτό χρειάζεται τρείς σημαντικές προϋποθέσεις:
  • Γνώση
  • Διάθεση για ρίσκο και αλλαγή
  • κατανόηση των διαφορών και αποφυγή φυλετισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου