To blog αυτό δημιουργήθκε σε άσχετο χρόνο και συγκέντρωσε εμπειρίες του γράφοντος από διάφορα στάδια της εκπαιδευτικής και εργασιακής του σταδιοδρομίας. Οι πληροφορίες προέρχονται από διάφορες ξενοδοχειακές, εστιατοριακές και ιντερνετικές πηγές και σκοπό έχουν να στείλουν μηνύματα, να προβληματίσουν ή να ενημερώνουν τους αναγνώστες.

Marketing

HOTEL .. ATHENS
Πρόταση ενός on the spot & a la carte Mini Marketing Plan με άξονες και story..
Α' Μέρος
Μια κρίσιμη περίοδος θέλει και μια κρίσιμη αφήγηση… ένα νέο story.

Η συνταγή της επιτυχίας μας..

Ολα από τη αρχή; κατηγορηματικά όχι. Εντοπισμός των αδυναμιών, αναστοχασμός, για μία "νέα εποχή με νέες προκλήσεις και προσκλήσεις" και νέες ιδέες και μέτρα για την επιτυχία.

Οι αρχές μας :
  1. Παράδοση: Το ξενοδοχείο διαθέτει ισχυρή παράδοση καθ' όσο η πορεία του μέχρι σήμερα έχει σημαδευτεί με θετικά αποτέλέσματα, κέρδη, και έχει δεθεί με πελατεία ενδογενή, διεθνή, ολυμπιακή, business, city break, θρησκευτικό τουρισμό, θεραπευτικό - νοσοκομιακό κλπ.
  2. Μετασχηματισμός
  3. Αμεσότητα ...
  4. Πρωτοτυπία ...
  5. Σεβασμός ...
  6. Ειλικρίνεια - εμπιστοσύνη συνεργασία μεταξύ υπαλλήλων, μεταξύ διευθύνσεως και υπαλλήλων, μεταξύ εργοδοσίας και στελεχών, μεταξύ στελεχών.




  • Οι αξίες μας :
  • Πάθος για τον πελάτη ...
  • Value for money ...
  • Πρωτοπορία στην εξυπηρέτηση ...
  • Κατακτήστε (Κάντε δικό σας) τον Σαρωνικό, τον Πειραιά, την Αθήνα, την Ελλάδα
  • Μοιραστείτε μαζί μας τη χαρά της φιλοξενίας και τον ενθουσιασμό των συνεργατών μας.
  • Αναζητούμε απαιτητικούς πελάτες…
  • Μετά από την τελευταία ανακαίνιση οι πελάτες μας έφθασαν τους ...
  • Θα θέλαμε να σας συστηθούμε…
  • Χώροι υποδοχής…
  • Δωμάτια…
  • Χώροι διασκέδασης και χαλάρωσης…
  • Χώροι εστίασης …
  • Γειτνιάζοντες με ενδιαφέρον τόποι… (Συγκριτικό πλεονέκτημα)
  • Οι δικές μας υπηρεσίες σας λύνουν τα χέρια….
  • Το τμήμα της Υποδοχής είναι ένας πολυσύνθετος ευέλικτος μηχανισμός που κύριο στόχο έχει να…..
  • Το Τμήμα του εστιατορίου και μπαρ….
  • Το τμήμα των Ορόφων-δωματίων….
  • Τι να περιμένετε ακόμη και τους δύσκολους καιρούς ….
  • Η σχέσης σας με τους ανθρώπους του χώρου μας…
  • Συμβουλευτείτε έναν από μας….
  • Είμαστε πρωτοπόροι, στη γεύση, στη καθαριότητα, στο νοικοκυριό στο νεωτερισμό… και η ικανοποίηση στα ύψη !
  • Ποιοι σας φροντίζουν, μια ματιά στους ορατούς και αόρατους σιωπηρούς εξυπηρετητές σας...
  • Το κέρδος μας είναι το κέρδος το δικό σας, οι προκλήσεις το μέλλον μας !
  • Εσείς είστε το πολυτιμότερο κεφάλαιό μας !
COMMENTS ΠΕΛΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ BOOKING COM TRIP ADVISOR
Β' ΜΕΡΟΣ
ΥΠΟΘΕΣΗ:
Βρισκόμαστε στη φάση ανάγκης ενίσχυσης των πωλήσεων γενικότερα ενός σχεδίου ανάπτυξης και προβληματισμού για μια συνέχεια και σταθερότητα των επαφών με την τουριστική αγορά προκειμένου να κερδηθούν νέοι πελάτες αλλά και να δημιουργηθεί ένα ισχυρότερο loyalty με τους υπάρχοντες.. Γι αυτό το λόγο ασφαλώς πρέπει να χρησιμοποιηθούν παλιά και νέα εργαλεία του Marketing..

Μια κρίσιμη περίοδος θέλει και μια κρίσιμη αφήγηση..
  • Υπάρχει το προϊόν/υπηρεσίες / Πολιτική Διάθεσης του προϊόντος στις αγορές..
  • Μεγαλύτερη κατανάλωση
  • Απόσπαση αγοράς από τον ανταγωνισμό
  • Νέοι χρήστες / πελάτες
  • Υπάρχει το προϊόν / υπηρεσίες / Πολιτική Επέκτασης του προϊόντος σε νέες αγορές..
  • Γεωγραφικώς
  • Νέα τμήματα της αγοράς
  • Διάθεση από νέα κανάλια
  • Νέα προϊόντα / Υπηρεσίες / Πολιτική Διάθεσης στις υπάρχουσες αγορές..
  • Βελτίωση και διαφοροποίηση των προϊόντων
  • Νέες ποικιλίες και μεγέθη
  • Οικονομικότερη «συσκευασία» πακέτα…
  • Νέα προϊόντα υπηρεσίες / Πολιτική Διάθεσης σε νέες αγορές..
  • Ομόκεντρη διαφοροποίηση
  • Οριζόντια διαφοροποίηση
  • Πολύ επίπεδη διαφοροποίηση…
Τα 4 P Marketing..
  • Product
  • Price
  • Place
  • Promotion
Τα 4 C του Marketing..
  • Customer value
  • Cost to the Customer
  • Convenience
  • Communication..
Μέθοδοι προσέγγισης των πελατών..
  • Με την νέα αφήγηση δηλαδή την δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης, την υποβολή ερωτημάτων, την παρουσίαση του κατάλληλου προϊόντος, και τέλος την πώλησης του προϊόντος.
  • Αναλογία δαπάνης: 40/30/20/10
  • Μίγμα Αγοράς..
  • Μηχανές αναζήτησης / e-marketing
  • Παλιά Πρακτορεία
  • Νέα Πρακτορεία / Νέα συμβόλαια
  • Νέες πλατφόρμες πχ EXPEDIA
  • Deal sites
  • ΒTOB πχ ARGO
  • 1 to 1
  • Ad wards Ad sense
  • Ενδιάμεσοι
  • Προγραμματισμός..
  • Δαπάνες πωλήσεων
  • Προϋπολογισμός παρακολούθηση
  • Σχεδιασμός επισκέψεων
Στόχοι πωλήσεων

SMART :
  • Συγκεκριμένοι μετρήσιμοι πραγματοποιήσιμοι, ρεαλιστικοί, σωστά χρονομετρημένοι στόχοι.
  • Παροχή έξυπνων άμεσων ή έμμεσων κινήτρων, έξυπνες μορφές προωθητικών ενεργειών.
  • Μείωση τιμής διανυκτέρευσης;
  • Αύξηση της ποσότητας;
  • Παροχή δώρων;
  • Πακέτα πολλαπλής συσκευασίας;
  • Κουπόνια;
  • Πόντους, επιβράβευση;
  • Κλειστές προσκλήσεις;
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ..

"Οι πελάτες πάντα θα πρέπει κάτι να κάνουν δεν πρέπει να βαριούνται. Ακόμα και αν δεν έχουν να κάνουν κάτι θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν ότι δεν θέλουν να κάνουν κάτι."... (Roger Doswell) give them a chance.. CITY BREAK..  Βλέπε HN

ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΕΠΙΛΕΞΤΕ)
  • Διαφοροποίηση και εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος με ισχυρά και ήπια πολιτιστικά και άλλα δρώμενα.
  • Disco απόγευμα σε ανοιχτό χώρο (1 ανά εβδομάδα)
  • Sho..
  • Αθλητισμός : Step, αεροβική γυμναστική, τζόκινγκ aqua προπόνηση, περπάτημα, γυμναστική στο νερό Σώμα ισορροπία TM, γιόγκα, χαλάρωση των μυών, qigong. Συνεργασία με το Δήμο και αξιοποίηση των παρακείμενων εγκαταστάσεων.
  • Ανοιχτά εργαστήρια με τη συμμετοχή των πελατών
  • Βραδιές γευσιγνωσίας..
  • Βραδιές χορού τουλάχιστον 2 ανά εβδομάδα
  • Γλυπτική
  • Δημιουργικά μαθήματα : ζωγραφική σε καμβά, δημιουργία κοσμημάτων, δημιουργία ψηφιδωτού
  • Διαγωνισμοί κάθε είδους (μαγειρικός, εικαστικός)
  • Επιδείξεις Λαϊκής Τέχνης
  • Επίσκεψη μουσείων
  • Ζωγραφική / Ζωγραφική και βότσαλα / Ζωγραφική κάτω από τα αστέρια
  • Ήχος και θάλασσα / Ήχος και φως
  • Θέατρο - animation
  • Θεματικές βραδιές σε μπαρ ή αλλού έξω: σαλόνι, κλασικές βραδιές, μουσικές νύχτες, κ.λπ. (τουλάχιστον 1 ανά εβδομάδα)
  • Θρησκεία - εκκλησίες - λειτουργίες, γιορτές, πανηγύρια , παράδοση.
  • Καθημερινό πρόγραμμα: jakollo, μπότσια, βόλεϊ, F & B μαθήματα (μαγείρεμα, ψήσιμο, κοκτέιλ), βελάκια, χαρτιά, περπάτημα, χορός μαθήματα..
  • Μαθήματα γλώσσας
  • Μαθήματα χορού
  • Μουσική και τζακούζι - χορογραφία.
  • Ομιλίες - αρχαιολογικού, πολιτιστικού, οικολογικού ενδιαφέροντος
  • Παιχνίδια
  • Παραδοσιακές τέχνες - χειροτεχνία
  • Παρουσίαση της ζωής του Δήμου και των ανθρώπων του (γνωριμία με κάποιον απλό γραφικό κάτοικο)
  • Παροχή τουριστικών πληροφοριών (προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες, προσανατολισμός, χάρτες, διαδρομές περίπατοι, πολιτιστικοί κανόνες, κώδικες συμπεριφοράς, επισκέψεις, αγορές, ταξίδι, φαγητό, ασφάλεια)
  • Πεζοπορία
  • Ποίηση
  • Προβολές video
  • Ρεσιτάλ κιθάρας
  • Φεστιβάλ
  • Χαρακτική
  • Χορευτική βραδιά
  • Χώρα επίσκεψη διασκέδαση
  • Ψάρεμα και τέχνη
  • Ψάρεμα με βάρκα, καΐκι
  • Ψαροφαγία.
ΤΙΜΕΣ OFFICIAL / NET (TO: -15%-20%-25%)? ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ
  • Πολιτικές τιμών
  • Πολιτική τιμών για παιδιά
  • Πολιτική τιμών για γιορτές
  • Πολιτική τιμών για small groups
  • Πολιτική προσφορών
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ

Το "X" είναι ένα προνομιούχο σε θέση και χαρακτηριστικά ξενοδοχείο γιατί είναι καινοτόμο (οικολογικό κλπ) και βρίσκεται σε μια περιοχή που συνδυάζει θάλασσα, πόλη, αεροδρόμιο λιμάνι).

Δημιουργούνται φωτογραφικά θεματικά αρχεία (οικολογικά, αρχαιολογικά, οδοιπορικά κλπ)
Γιατί και πως και με τι θα ωφεληθούν οι επισκέπτες της περιοχής και πελάτες του ξενοδοχείου
Έχουμε καταλήξει στις ομάδες στόχους και τροφοδοτούμε συνεχώς με το υλικό μας μέσω των ιντερνετικών μας εργαλείων (.....) Επιδιώκονται συμμαχίες με...

Α. Τι διαθέτει σήμερα το "X";
  • fb;
  • Εμπορικούς εταίρους υπάρχοντες και εν δυνάμει;
  • Σχέσεις υπαρκτές και εν δυνάμει;
  • Πελάτες και εν δυνάμει πελάτες μέσω των ομάδων στόχων;
  • Κωδικοποίηση όλων των ανωτέρω, σύνταξη γενικού πελατολογίου και παρακολούθηση;
  • Δεν διαθέτει
  • Β. Πως και με τι μέσα μπορεί να γίνει αυτό;
  • Με Δημιουργία καινοτόμου εφαρμογής.
  • Με καταμερισμό τομέων ευθύνης των παραγόντων ευθύνης.
  • Με ενίσχυση των διαδικτυακών ανθρωπίνων σχέσεων πχ μέσα από blog, fb, google+
  • Με την αξιοποίηση φωτογραφιών του ξενοδοχείου και του ευρύτερου περιβάλλοντος.
  • Με το CRM του ξενοδοχειακού προγράμματος (αν έχετε) για αποστολή μαζικών e-mails και από gmail.
  • Με φιλικές φόρμες κρατήσεων και επικοινωνίας σε όλες τις σελίδες του ιστότοπου.
  • Με ενίσχυση και άλλων γλωσσών του site.
  • Με QR "Quick Response" (Γρήγορη Ανταπόκριση)
  • Με QR New Media (video)
  • Με αύξηση της οργανικής αναζήτησης (70/30)
  • Με Adwords (30/70)
  • Με ανάπτυξη κατάλληλης συμβατότητας σε smart phones και tablets.
  • Με ανάπτυξη δυναμικών χαρτών google, γραφικά σημεία και οδηγίες κατεύθυνσης.
  • Για πολλά από τα ανωτέρω χρειάζεται στενή συνεργασία με τον προγραμματιστή.
  • Το εγχείρημα της ανάπτυξης των πωλήσεων του "X" μπορεί να βασιστεί σε ένα δυναμικό, διαδραστικό εργαλείο, το οποίο θα εμπλουτίζεται συχνά και θα επικαιροποιείται με αλλαγές που απαιτεί το management και ζητά η αγορά και επιβραβεύει η google.
  • Σύμβολα, ευχάριστα κείμενα, εντυπώσεις πελατών, άρθρα, νέα προϊόντα, φωτογραφίες, video, είναι ό,τι καλλίτερο για τις μηχανές αναζήτησης και την εξειδικευμένη αναζήτηση.
  • Παράλληλα η διασύνδεση με τους εμπορικούς εταίρους και η προβολή των ιδιαιτεροτήτων τους που έχουν σχέση με το ξενοδοχείο ωφελεί αφάνταστα τους πελάτες και τους εν δυνάμει πελάτες με αποτέλεσμα τις πωλήσεις.
Γ. Ομάδες εμπορικών εταίρων και σημείων ενδιαφέροντος..

  • GREEK FOOD IS A PLEASURE: Εστιατόρια με εξαιρετική ελληνική κουζίνα της περιοχής.
  • Δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις ............
  • JOURNEY IS A PLEASURE: Πάροχοι μικρών κρουαζερών, οδηγοί βουνού, άλλοι...
  • Πρόγραμμα επίσκεψης παλαιολιθικών σημείων.
  • Πρόγραμμα επίσκεψης αξιοθέατων περιοχής, παραλιών, μουσείων κλπ.
  • Πρόγραμμα επισκέψεων εκκλησιών περιοχής
  • JOURNEY IS A PLEASURE: Πρόγραμμα περιπάτων στις γειτονιές της Τρίπολης
  • JOURNEY IS A PLEASURE: Προγράμματα επισκέψεων πόλεων πχ .....
  • JOURNEY IS A PLEASURE: Προγράμματα εκδρομών στην περιοχή της ......... με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο ή άλλο μέσο
  • Καταπληκτικά μέρη : ...
  • JOURNEY IN ..................: Σαββατοκύριακα στ.......
Δ. Συμπεράσματα..

Πρέπει να επανασχεδιαστεί το site του ξενοδοχείου δηλ. μιας διαδικτυακής εφαρμογής με τρέχοντα, ανθρώπινο, αναλυτικό υπερ-λόγο και θα γεμίζει το site με οργανική ύλη που θα το βοηθά να ωθείται ψηλά στο google κατά τις εξειδικευμένες αναζητήσεις (συνεπικουρούμενος και από τα adwords). Αυτό θα βοηθήσει την επιχείρηση να παρέμβει στην αγορά και να ανεξαρτητοποιηθεί από τα μονοπώλια..

Πρέπει να υπάρξει δέσμευση και συμμετοχή όλων των μερών για ανάπτυξη πωλήσεων. Λόγω του μεγέθους του ξενοδοχείου οι ρόλοι και τα καθήκοντα αναθέτονται στα υπάρχοντα πρόσωπα. Παρακάτω αναπτύσσονται οι ρόλοι του καθενός ύστερα από συζήτηση και συμφωνία με θεωρητική και οικονομική βάση.
Ρόλος 1oς: Να καταγράψει τους υπάρχοντες πελάτες στο crm του προγράμματος της Reception ή εναλλακτικά σε excel και gmail και να είναι σε θέση να τους διαχειριστεί δημιουργικά - διαδικτυακά και κάθε άλλο θεμιτό τρόπο..
Ρόλος 2ος: Να αναπτύξει δημιουργικά - διαδικτυακά με κάθε θεμιτό μέσο και τρόπο και να καταγράψει σε crm του προγράμματος της Υποδοχής ή εναλλακτικά σε excel και gmail τις εν δυνάμει ομάδες στόχους (κοινωνικός, επαγγελματικός γεωγραφικός χώρος)
Ρόλος 3ος: fb, blog στο site : καθημερινά post με φωτογραφίες, δημοσιεύσεις και επικοινωνίες κοινωνικού περιεχομένου. Κατά καιρούς ειδικούς διαγωνισμούς (από εξειδικευμένο πάροχο) για την αύξηση των like, προβολή video, αξιοποίηση φωτογραφιών κλπ.

Οι ανωτέρω ρόλοι στηρίζονται σε πρόγραμμα και αναλύονται και ελέγχονται σε κοινή σύσκεψη ανά μήνα. Ενδιαμέσως μία φορά την βδομάδα παρακολουθούνται και συζητιούνται δημιουργικά. Τα καθήκοντα του κάθε ρόλου αναλύονται σε ειδικές φόρμες.Το εγχείρημα αυτό διαρκεί 3 μήνες και προσμετρώνται ως αποτελέσματα οι νέες σχέσεις/επαφές και σε βάθος χρόνου 6 μηνών.

Καταγραφή στοιχείων για στατιστικές και συμπεράσματα.

Product (προϊόν) 

Είναι καταναλωτικό;
Ανάλυση : Ναί
Περαιτέρω σχόλια :
Είναι αναλώσιμο ή διαρκείας;
Ανάλυση : Είναι αναλώσιμο από 1,2,3 νύχτες ή και περισσότερες ειδικό για city break
Μπορεί να γίνει και διαρκείας σε ορισμένες περιπτώσεις. Συμβαίνει σε περιοχές/ να νοικιάζουν δωμάτια σε μηνιαία / ετήσια βάση, άρα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ανάλογης τιμολόγησης.
Περαιτέρω σχόλια :
Πρώτης ανάγκης;
Ανάλυση : Οχι δεν είναι πρώτης ανάγκης - θα λέγαμε ειδική ανάγκη που μπορεί να ζήσεις και χωρίς αυτήν αλλά αν δεν υπάρχουν χρήματα ή δεν έχει γίνει αποταμίευση με πρόβλεψη σε βάθος χρόνου δεν μπορεί να το απολαύσει κάποιος. Μεσαία και εύπορα στρώματα απολαμβάνουν διακοπές ή κατώτερα μέσω κοινωνικών παροχών (ΚΑΠΗ κλπ. ή διάφορες ομάδες μέσω χορηγών).
Περαιτέρω σχόλια :
Αυθόρμητης αγοράς;
Ανάλυση : Οχι αλλά μετά από έρευνα, σκέψη, σύγκριση, γνωριμία, συστάσεις, σχολαστική αναζήτηση στο google, προτάσεις φίλων κλπ.
Έκτακτης ανάγκης;
Ανάλυση : Δεν νομίζω.
Περαιτέρω σχόλια :
Πολυτελείας; Πολυτέλεια ανάγκης θα λέγαμε που προσφέρει κανείς στον εαυτό του και δεν το μετανιώνει γιατί αφ΄ενός ο προορισμός είναι ελκυστικός, το προϊόν καλό, η παρέα το κυριότερο φιλική, οι υποδοχείς ανθρώπινοι, κοινωνικοί, ευχάριστοι, χαμογελαστοί, εξυπηρετικοί, καινοτόμοι, όχι "τσιφούτηδες", με εναλλακτικές προτάσεις διασκέδασης (πχ απίθανη γκάμα επιτραπέζιων και άλλων παιχνιδιών) χαλάρωσης, με οικολογικές ευαισθησίες, κλπ
Περαιτέρω σχόλια :
Επιλογής;
Ανάλυση : Ναί. Επιλέγω αυτό τον προορισμό γιατί με έλκουν τα εξής στοιχεία του: μπλά μπλα μπλά., θέα θάλασσα, μονοπάτια, φύση, δένδρα, διαδρομές, πλάζ, αθλητικές εγκαταστάσεις, αξιοθέατα πόλης ..... και ειδικά προγράμματα ή πακέτα διακοπών.
Περαιτέρω σχόλια :
Είναι υλικό;
Ανάλυση : Όχι αλλά έχει και κάποια υλικά συνοδευτικά όπως amenities ή άλλα στοιχεία...
Περαιτέρω σχόλια :
Είναι υπηρεσία;
Ανάλυση : Ναι και πολύ εξειδικευμένη... Φροντίδα δωματίου, καθαρισμός, διακόσμηση, λεπτομέρειες, welcome πελατών, οργάνωσης εκδηλώσεων γάμων κλπ
Περαιτέρω σχόλια :
Είναι συνδυασμός;
Ανάλυση : Ναί Μπορεί...
Περαιτέρω σχόλια :
Αν είναι υπηρεσία, είναι αμιγής ή συνοδευτική;
Ανάλυση : Είναι υπηρεσία με πλήθος άλλες υπο-υπηρεσίες που περιγράφονται λεπτομερώς στο site εδώ, στο fb εδώ και σε δεκάδες άλλους ιστότοπους μερικούς από τους οποίους απαριθμούμε εδώ και που συνεχώς τους εμπλουτίζουμε με νέους. Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να έχει τέλος.
Περαιτέρω σχόλια :
Αν είναι συνοδευτική, έχει μεγαλύτερη ή μικρότερη βαρύτητα από το προϊόν που συνοδεύει; Σκεφθείτε ότι οι υπηρεσίες είναι άυλες, καταναλώνονται όταν παράγονται, δεν αποθηκεύονται και δεν τυποποιούνται.
Ανάλυση : Βασική ξενοδοχειακή αρχή (υπηρεσία) είναι ότι, κάθε διανυκτέρευση που περνάει επειδή δεν αποθηκεύεται είναι έσοδο που χάνεται οριστικά. Σκεφτείτε ότι χάνονται και τα παράγωγά της!
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του;
Ανάλυση : Εδώ πρέπει να κάνετε οριζοντίως και καθέτως τη περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των υπηρεσιών και των προϊόντων που την ακολουθούν gadgets (amenities) Πχ. Τα χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου. Τα δωμάτια ένα ένα. Οι όροφοι ένας ένας. Το εστιατόριο, το πρωινό, δυνατότητες φαγητού, μενού, το μπαρ, τα ποτά, οι καφέδες, τα σνάκ, η πισίνα, άλλα τμήματα, εκδηλώσεις, επικοινωνία, υποδοχή, εγκατάσταση στο δωμάτιο, πρόσβαση στο ξενοδοχείο, κατευθύνσεις, μέσα, δρόμοι, ΙΧ, χάρτες περιοχής, τηλεόραση, δορυφορική, internet Wi.Fi δωρεάν ή με χρέωση κλπ.
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι τα φυσικά (σύνθεση, σχήμα, μέγεθος, χρώμα, συσκευασία) χαρακτηριστικά του;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Έχουν μετρηθεί και καταγραφεί λεπτομερώς ;
Ανάλυση : Ναί
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι η λειτουργία του ;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι η απόδοσή του;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του; Συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων περιοχών ή καταλυμάτων είναι τα εξής. Κοντά σε λιμάνι ή λιμάνια, (θα γίνουν χάρτες google ή και εφαρμογές) για πελάτες εξωτερικού, βλέπε χάρτη χιλιόμετρα κλπ, κοντά οδικές αρτηρίες που οδηγούν στην Αθήνα (ειδικό κεφάλαιο), στη συνέχεια τα πλεονεκτήματα (εύκολα να εφευρεθούν) που θα είχα κάτοικοι άλλων περιοχών (πόλεων) της Ελλάδος να γνωρίσουν τον Πειραιά και να μείνουν στο ξενοδοχείο.
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια οφέλη παρέχει στους καταναλωτές (πελάτες) (χρήστες) ;
Ανάλυση : Χαλάρωση, ξεκούραση, θέα, απόλαυση τοπίου. Απόλαυση τοπικών σπεσιαλιτέ. Έμπνευση για ζωγραφική. Έμπνευση για γράψιμο. Ιδέες για ευζωία. Γνώση για συμμετοχή σε νέες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, πεζοπορίες (εδώ περιγράφονται οι συνεχώς εμπλουτιζόμενες προτάσεις μας με link σε ειδικό post). Γνώση για νέες εμπειρίες απόλαυσης της περιοχής, γνωριμίας νέων τουριστικά παρθένων σημείων τ..............., δρόμων, παραλιών, σκαλοπατιών, σπηλιών, συναντήσεις με κατοίκους, αφηγήσεις μύθων κλπ. όλα με αναλυτικές περιγραφές, υποστηριζόμενα με άλμπουμ φωτογραφιών στο fb και μικρών video (fb).
Περαιτέρω σχόλια :
Είναι μοντέρνο, λειτουργικό, παρέχει ταχύτατη εξυπηρέτηση;
Ανάλυση : Ναί. To μοντέρνο μας εκφράζει μέσα από το χρώμα που έχουμε υιοθετήσει, την λογική και πρακτική eco ή κάτι άλλο (βλέπε ειδική ανάλυση εδώ)
Περαιτέρω σχόλια :
Ποιες ανάγκες της πελατείας καλύπτει;
Ανάλυση : Διακοπές, αφετηρία εξερεύνηση περιοχής, πεζοπορίας, meeting point, συσκέψεων στελεχών εταιρειών, μικρών συνεδρίων, γάμων, επιστημονικών μελετών περιοχής, γεωγραφίας, εκδρομέων, συλλόγων για ολιγοήμερη ξεκούραση, λεσχών χαρτοπαιγνίων, λεσχών μαγείρων, άλλων λεσχών, club, αθλητικών ομάδων, ομίλων, νέων, μοτοσικλετιστών, ομίλων φυσιολατρών... κλπ
Περαιτέρω σχόλια :
Βασικές ή περισσότερο εξειδικευμένες υπηρεσίες ;
Ανάλυση : Μικρή επανάληψη των υπηρεσιών και εξειδικευμένες αν υπάρχουν.
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι η γνώμη των πελατών που έχουν γνωρίσει το ξενοδοχείο ; Πρέπει να συγκεντρωθούν (και να καταγράφονται με κάθε τρόπο όλες οι κριτικές των πελατών από δώ και πέρα) οι μέχρι τώρα, αφηγηθείσες προφορικά, τηλεφωνικά, γραπτά κριτικές, μέσω fb, μέσω άλλων sosial media, κριτικές opinion makers (δημοσιογράφων, επισκεπτών, παραγόντων που έχουν περάσει και γνωρίσει το προϊόν) (και να εξασφαλίσουμε και άλλους) και να καταγραφούν όλα αυτά και να καταγράφονται συνεχώς σε διαδικτυακή εφαρμογή και να διαμοιράζονται στο κοινό μέσω fb και άλλων social media με συνεχή post κοινωνικού - φιλικού και όχι επιθετικού ή άχρηστου περιεχομένου. Θα δημιουργηθεί data base δεξαμενή προς αξιοποίηση από το συνεχές marketing mix.
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι η εικόνα που τους προσφέρει;
Ανάλυση : Περιγράψτε με τα μάτια - λόγια των πελατών σας την εικόνα που αυτή προσλαμβάνουν από την απόλαυση του ξενοδοχειακού σας προϊόντος με την συνοδεία των υπηρεσιών και παροχών που προσφέρετε.
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια θέση παίρνει στο μυαλό των καταναλωτών - πελατών;
Ανάλυση : Ως ανωτέρω.
Περαιτέρω σχόλια :
Ιδίως μάλιστα όταν συγκρίνεται με τον ανταγωνισμό ;
Ανάλυση : Ως ανωτέρω :
Περαιτέρω σχόλια :
Είναι νέο προϊόν;
Ανάλυση : Ναί. εξηγείστε το γιατί.
Περαιτέρω σχόλια :
Εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην παγκόσμια ή την τοπική αγορά; Ναί εξηγείστε ακριβώς γιατί (χαλαρά).
Περαιτέρω σχόλια :
Έχει αισθητά διαφοροποιημένο από τον ανταγωνισμό ή μήπως επαναλαμβάνεται με άλλο όνομα;
Ανάλυση : Ναι είναι διαφοροποιημένο από τον ανταγωνισμό γιατί ...
Περαιτέρω σχόλια :
Σκέφτεστε κάποια νέα προϊόντα ή υπηρεσίες για να διατηρείτε την καινοτομική εικόνα της εταιρίας σας στην αγορά και προκειμένου να μπείτε σε νέες αγορές και για υπερασπιστείτε το μερίδιό σας στην αγορά;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Ποιά είναι η γκάμα των δωματίων σας; Παρουσιάστε τα δωμάτιά σας. Τα σαλόνια σας, Το εστιατόριο σας την πισίνα σας, την ταράτσα σας, το μπαρ σας με λόγια.
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι τα προϊόντα (φαγητά, ποτά, καφέδες) του εστιατορίου σας και του μπαρ σας (τιμοκατάλογους).
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Αυξάνοντας το εύρος, (διασπορά κινδύνου μέσω εύρους προϊόντων) τροφοδοτείστε από διαφορετικές αγορές, μειώνοντας τον κίνδυνο, αν δεν πετύχετε σε μία από αυτές να κερδίσετε άλλη (λίγες δυνατότητες διασποράς του εύρους των προϊόντων γιατί είναι δεδομένες 13 σουίτες. Βέβαια μπορεί να πουληθούν πέρα από οικογένειες 2-3-4 ατόμων και σε συλλόγους νέων, ενήλικων, ηλικιωμένων(;) κλπ δηλαδή στα δωμάτια μπορεί να κοιμηθούν και από αυτές τις κατηγορίες ανθρώπων.
Περαιτέρω σχόλια :
Ποιο είναι το βάθος της γκάμας ; (Χρονικές περίοδοι)
Ανάλυση : Για τις προαναφερόμενες ειδικές ομάδες πελατείας στα δωμάτια - σουίτες δεν μπορεί να ισχύσει για όλες σε όλες τις περιόδους, γιαυτό τμηματοποιούμε το χρόνο και των αριθμό και των τύπο των δωματίων που διαθέτουμε για ειδικούς σκοπούς - περιόδους.
Περαιτέρω σχόλια :
Ποιο είναι το πλήθος των εκδοχών (μεγέθη και χρώματα δωματίων) του προηγούμενου παραδείγματος) του προϊόντος σας;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Αυξάνοντας το βάθος, μπορείτε να τμηματοποιήσετε καλύτερα την αγορά που στοχεύετε, καλύπτοντας ικανοποιητικότερα διαφορετικές προτιμήσεις; Ναί...
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι τα προϊόντα του ανταγωνισμού;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Σε ποια από τα προηγούμενα χαρακτηριστικά υπερέχουν και σε ποια είναι κατώτερα, συγκρινόμενα με το δικό σας;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Γιατί; Το γνωρίζετε από έρευνες ή το υποθέτετε;
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια η γνώμη των πελατών για αυτά;
Περαιτέρω σχόλια :
Σημείωση :
Ανάλυση : Υπάρχουν και άλλα ερωτήματα που γεννιούνται στην πορεία γιαυτό το βήμα αυτό κρατείται ανοιχτό. Ερωτήματα όπως, Δράσεις που συνδέονται με το προϊόν, οργανωμένες εκδρομές, εκδρομές με (ειδικό) συνοδό πόλης (σύνδεση με οργανωτές walking tours Πειραιά και Αθήνας, ή χωρίς συνοδό, δυνατότητες άθλησης με προγραμματισμό στις παρακείμενες αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου με ή χωρίς τίμημα, συνεργάτες, δυνατότητες ομαδικής χαλάρωσης (πιλάτες) κλπ
Περαιτέρω σχόλια :
Ακολουθούν άλλα τρία βήματα...

Price (Τιμολογιακή πολιτική) 

Ποιο είναι το ετήσιο λειτουργικό κόστος του προϊόντος;
Ανάλυση : Συντάσσεται ένας πρόχειρος προϋπολογισμός (αυθαίρετο) για το 2015 (βάσει διαχείρισης 2014) Με βάση αυτό το μπούσουλα και τις τιμολογήσεις που ήδη έχουν γίνει για το προϊόν προκύπτει ένα αποτέλεσμα το οποίο συζητείται διορθώνεται και παρακολουθείται ως προς τους στόχους και την πραγματοποίηση του.
Περαιτέρω σχόλια :
Ένα ερώτημα που τίθεται είναι επίσης τι σταθερά και τι μεταβλητά έξοδα υπάρχουν για προωθήσεις, αμοιβές τρίτων, πωλητές, τι κόστος προβλέπεσαι για διαφήμιση (σταθερό), προώθηση στο google (adwords) δαπάνες κίνησης κλπ.
Περαιτέρω σχόλια :
Η παρακολούθηση και η επικαιροποίηση του προϋπολογισμού θα δώσει πολλά χρήσιμα στοιχεία και δείκτες που θα διευκολύνουν την διαχείριση του προϊόντος.
Ποιο είναι το νεκρό σημείο;
Ανάλυση : Φαίνεται από τον πίνακα εύκολα αφού αλλάξουμε τις παραμέτρους θα το βρούμε εύκολα.
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι η εκτίμηση των πελατών για την αξία του προϊόντος σας;
Ανάλυση : πχ Πολύ καλή.
Περαιτέρω σχόλια :
Θεωρούν τα ωφελήματα που παίρνουν από τη χρήση του «αντάξια» των χρημάτων που πληρώνουν;
Ανάλυση : Ναι
Περαιτέρω σχόλια :
Το υποθέτετε ή το γνωρίζετε μέσω ερευνών;
Ανάλυση : Μέσω ερωτηματολογίου και σχολίων.
Περαιτέρω σχόλια :
Είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι υποψήφιοι πελάτες κάτι ακόμα;
Ανάλυση : Αυτή η ερώτηση απαντάται συνεπεία της προηγούμενης.
Περαιτέρω σχόλια :
Θεωρούν το προϊόν "φτηνό" ή "ακριβό";
Ανάλυση : Τιμή ανάλογη με τη ποιότητα
Με τι τιμές δουλεύει ο ανταγωνισμός;
Είστε δημιουργός ή αποδέκτης τιμολογιακής πολιτικής;
Ανάλυση : Δημιουργός
Περαιτέρω σχόλια :
Οι τιμές σας είναι υψηλότερες ή χαμηλότερες; Γιατί;
Ανάλυση : Περαιτέρω σχόλια :
Ποιες συνθήκες επικρατούν στην αγορά; Βρίσκεστε στο στάδιο εισόδου;
Ανάλυση : Δύσκολες αλλά εκτιμούμε ότι υπάρχουν περιθώρια.
Περαιτέρω σχόλια :
Ποιος είναι ο στόχος marketing της εταιρίας;
Ανάλυση : Είναι η μεγιστοποίηση των εσόδων με ένα λογικό κέρδος το οποίο επενδύεται σε εγκαταστάσεις.
Περαιτέρω σχόλια :
Με γνωστή την οικονομική πολιτική του ξενοδοχείου έτσι όπως την διαχειρίζεται το booking com, ποιά είναι η ανάλογη πολιτική (τιμές, προμήθειες, προκαταβολές) για:
Μεμονωμένους;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Πρακτορεία;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Άλλους ιντερνετικούς παρόχους;
Ανάλυση : Περαιτέρω σχόλια :
Place (Τοποθεσία)
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του προϊόντος;
Ανάλυση : Βλέπε εδώ :
Η διάθεσή του απαιτεί ειδικές γνώσεις;
Ανάλυση : Ναί : Ξενοδοχειακή Τέχνη και e-marketing
Περαιτέρω σχόλια :
Ποιο είναι το μέγεθος της αγοράς-στόχου;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, επίπεδο εκπαίδευσης, οικογενειακή κατάσταση) των πελατών σας; Ανάλυση δεδομένων αν υπάρχουν
Περαιτέρω σχόλια :
Υπάρχει ικανός / μεγάλος αριθμός πελατών;
Ανάλυση : Ναί
Περαιτέρω σχόλια :
Πόσο διασπαρμένοι είναι;
Ανάλυση : πχ Στην Αθήνα, στην Δυτική και Ανατολική Ευρώπη, στην Ασία, την Αμερική..
Περαιτέρω σχόλια :
Πόσο συχνά πραγματοποιούν αγορές;
Ανάλυση : Κατ' έτος 1 ή 2 φορές
Περαιτέρω σχόλια :
Πότε;
Ανάλυση : Καλοκαίρι, χειμώνα, από
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια είναι τα κανάλια διανομής; Τουριστικά Γραφεία, Tour Operators, Ιντερνετικοί Πάροχοι; Deal Sites; Ποιοί, Ποιά ;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Οι μεσάζοντες επίσης γνωρίζουν καλύτερα τις συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες των τοπικών αγορών.
'Έχετε επιλέξει συνεργάτη Internet;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Οι σελίδες σας θα είναι interactive;
Ανάλυση : Ναί
Περαιτέρω σχόλια :
Τι επιλογές θα δώσετε για γραφικά, κείμενο, γλώσσα;
Ανάλυση :
Περαιτέρω σχόλια :
Σε ποιες μηχανές αναζήτησης θα τοποθετήσετε το site σας;
Ανάλυση : Ζητούμενο project
Περαιτέρω σχόλια :
Σε ποιες γεωγραφικές περιοχές θέλετε να διανείμετε τα προϊόντα σας;
Ανάλυση : Παντού...
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια τα χαρακτηριστικά των προϊόντων του ανταγωνισμού;
Ανάλυση : Μπορούμε να αναζητήσουμε χαρακτηριστικά άλλων παρόμοιων προϊόντων περιοχών που ομοιάζουν με τη περιοχή αυτή.
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια τα χαρακτηριστικά της αγοράς-στόχου του;
Ανάλυση : Προς διερεύνηση
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια κανάλια διανομής επιλέγει;
Ανάλυση : Προς διερεύνηση
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια ελέγχει;
Ανάλυση : Προς διερεύνηση
Περαιτέρω σχόλια :
Χρησιμοποιεί το Internet;
Ανάλυση : Προς διερεύνηση
Περαιτέρω σχόλια :
Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει και πώς τα ξεπερνά;
Ανάλυση : Προς διερεύνηση
Περαιτέρω σχόλια :

Promotion (Προώθηση)

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καταναλωτικού κοινού ;
Ποια είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, επίπεδο εκπαίδευσης, οικογενειακή κατάσταση) των πελατών σας;
Ποιες είναι οι συνήθειές του; Ποια είναι τα ψυχογραφικά του χαρακτηριστικά;
Ποιος είναι ο τρόπος ζωής του;
Ποια είναι τα πρότυπά του;
Ποια είναι η συμπεριφορά του;
Με ποιον τρόπο λαμβάνει αποφάσεις;
Ποιες είναι οι ανάγκες του;
Είναι πρωταρχικές, επιβίωσης, κοινωνικές, αναγνώρισης ή ολοκλήρωσης;
Ποια ένταση έχουν οι ανάγκες του;
Ποια είναι η επιθυμία του για το συγκεκριμένο προϊόν;
Υπάρχουν εξωτερικές επιδράσεις στη συμπεριφορά;
Ποια είναι η μόδα σήμερα και ποια αναμένεται να είναι αύριο;
Ποια είναι τα κέντρα επιρροής;
Με ποιον τρόπο μπορείτε να τα προσεγγίσετε; Ζητούμενο
Ποιο είναι το στάδιο του κύκλου ζωής του προϊόντος σας; Ανάπτυξη.
Επιλέγοντας το μέσο: ποιους προσεγγίζει, πόσοι θα λάβουν το μήνυμα και με τι κόστος;
Θα διαλέξετε εφημερίδες;
Θα διαλέξετε περιοδικά;
Θα διαλέξετε ραδιόφωνο;
Θα διαλέξετε τηλεόραση;
Θα διαλέξετε internet;
Θα χρησιμοποιήσετε υπαίθρια ή και κινούμενα μέσα;
Ποια είναι η εικόνα του κάθε μέσου και ποια είναι η εμβέλειά του στην αγορά-στόχο;
Το κόστος παραγωγής και μετάδοσης του μηνύματος το αντέχετε;

Διαφήμιση: 

Ποιο είναι το διαφημιστικό σας budget;
Ο στόχος της καμπάνιας σας είναι να γνωρίσει την επιχείρηση στο κοινό;
Να δημιουργήσει καλή εικόνα;
Να αλλάξει την εικόνα;
Να προσελκύσει περισσότερους πελάτες; Ναί
Να παράσχει πληροφορίες;
Να εκπαιδεύσει το κοινό ή να διατηρήσει την αναγνωρισιμότητα;
Προωθητικές ενέργειες:
Θα μειώσετε την τιμή; Ναί σε ειδικές περιπτώσεις
Θα προσφέρετε περισσότερη ποσότητα;
Θα παρέχετε δώρα; Ναί...
Θα δώσετε εκπτωτικά κουπόνια; OXI
Θα κάνετε δειγματοδιανομές; (video)
Θα διενεργήσετε διαγωνισμούς; (fb)
Θα υπάρχουν δοκιμές προϊόντων; Όχι μόνο ξενάγηση.
Συμμετοχή σε εκθέσεις:
Θα συμμετάσχετε σε γενικές;
Θα συμμετάσχετε σε πολυκλαδικές;
Θα συμμετάσχετε σε κλαδικές;
Θα συμμετάσχετε σε ειδικές;
Θα συμμετάσχετε σε ιδιωτικές εκθέσεις;
Θα συμμετάσχετε σε τοπικές;
Θα συμμετάσχετε σε εθνικές;
Θα συμμετάσχετε σε διεθνείς;
Θα συμμετάσχετε σε παγκόσμιες;
Οι εκθέσεις αυτές θα είναι επαγγελματικές;
Οι εκθέσεις αυτές θα είναι καταναλωτικού κοινού;
Οι στόχοι σας θα είναι η προσέλκυση υποψηφίων αγοραστών;
Οι στόχοι σας θα είναι η προσέλκυση υποψηφίων συνεργατών;
Οι στόχοι σας θα είναι το κλείσιμο συμφωνιών;
Οι στόχοι σας θα είναι η άμεση λήψη παραγγελίας;

Δημόσιες σχέσεις:

Διαθέτετε μια λίστα με τα μέσα ενημέρωσης;
Μια λίστα με ονόματα δημοσιογράφων;
Ποια γεγονότα σας μπορεί να έχουν ενδιαφέρον για το κοινό;
Ποιος είναι ο κατάλληλος χρόνος για την ανακοίνωση αυτών των γεγονότων;
Υπάρχουν τοπικά, ή περιφερειακά ή κλαδικά κέντρα προβολής και πως συμμετέχετε σ' αυτά;
Tι κάνει ο ανταγωνισμός;
Σε ποιο κοινό απευθύνεται ; Εδώ απαιτείται ιντερνετική έρευνα που συμπεριλαμβάνεται στην συνεργασία εφ΄όσον συμφωνηθεί
Με ποιες έρευνες βρίσκει τις ανάγκες του;
Πώς χειρίζεται τα κέντρα επιρροής;
Ποια ελέγχει;
Ποια μέσα επιλέγει;
Ποιο είναι το διαφημιστικό του budget;
Ποιο είναι το πρόγραμμα επικοινωνίας του;
Ακολουθεί ή δημιουργεί τις τάσεις και τη μόδα

    3 σχόλια: