To blog αυτό δημιουργήθκε σε άσχετο χρόνο και συγκέντρωσε εμπειρίες του γράφοντος από διάφορα στάδια της εκπαιδευτικής και εργασιακής του σταδιοδρομίας. Οι πληροφορίες προέρχονται από διάφορες ξενοδοχειακές, εστιατοριακές και ιντερνετικές πηγές και σκοπό έχουν να στείλουν μηνύματα, να προβληματίσουν ή να ενημερώνουν τους αναγνώστες.

Προώθηση πωλήσεων στην τραπεζαρία...

Προώθηση πωλήσεων στη τραπεζαρία:  10 Ερωτήσεις για να αξιολογήσετε  τις ικανότητές σας
Με την συνδρομή του  κ. Pascal Gauvin Διευθυντή του Ξενοδοχείου Inter Continental του Παρισσιού.
Είναι μερικά δεύτερα πιάτα που έχουν χαμηλό κοστολόγιο και συμφέρει να φεύγουν περισσότερο από άλλα των οποίων το κόστος είναι υψηλό. Σημασία δεν έχει να διώχνετε πιάτα που θα αφήσουν δυσαρεστημένους καταναλωτές αλλά να παρέχετε τις αναγκαίες πληροφορίες στον καταναλωτή ώστε αυτός να είναι σε θέσει να κάνει την δική του επιλογή.
Καμιά φορά αρκεί μια παρέμβαση για να παρθεί μια παραγγελία που τυχαία δεν θα την έδινε ο πελάτης. Τώρα για το πως θα το κάνετε αυτό με τον καλύτερο τρόπο, διαβάστε τα παρακάτω:



  • Πως να προωθήσετε τις πωλήσεις των aperitifs?
  • Προτείνετε ένα aperitif από τον κατάλογο των ποτών.
  • Θα φέρετε ένα chariot με aperitif με μια σαμπάνια μέσα σε μια σαμπανιέρα με  παγάκια.
  • Προτείνετε μόνο ένα aperitif στοχεύοντας στις πωλήσεις κρασιών.
  • Παρουσιάστε μιά κάρτα ποτών whiskies και cocktails.

  • Πως θα στρέψετε την προσοχή των πελατών στο κατάλογο και όχι στο menu?
  1. Περιγράφτε τα πιάτα του καταλόγου τονίστε ότι είναι φρέσκα και ότι υπάρχουν και specialites του chef.
  2. Θάβετε το menu σε σχέση με τον κατάλογο.
  3. Πέστε από την αρχή ότι ευχαρίστως να δώστε κατάλογο αλλά πολλά από  τα είδη έχουν τελειώσει.
  4. Ενημερώστε ότι αν παραγγείλουν  menu θα αναγκαστούν να περιμένουν.

Πως θα τα καταφέρετε να πάρουν και  "πρώτο"?
  1. Διαβεβαιώστε ότι η προετοιμασία του "δεύτερου" απαιτεί  φυσιολογικά κάποιο χρόνο και ότι ένα "πρώτο" "θα απασχολούσε  ευχάριστα τον πελάτη.
  2. Προβληματίστε τον πελάτη με μια ερώτηση του τύπου: "Νομίζετε ότι μόνο με ένα δεύτερο θα χορτάσετε?"
  3. Εγκαταλείπετε κάθε προσπάθεια προώθησης  ενός "πρώτου" σημειώνοντας ότι ούτως ή άλλως τα desserts υπάρχουν για να συμπληρώνουν στο στομάχι ό,τι κενό έχει μείνει!
  4. Ρίχνετε την είδηση ότι ο chef παρασκεύασε κάτι το φανταστικό σήμερα και ο πελάτης δεν θα πρέπει να το χάσει.

  • Πως θα πουλήσετε ένα κρασί που αφήνει κέρδος?

  1. Προσπαθείτε να πείσετε τον πελάτη με τη βοήθεια του καταλόγου  ότι η επιλογή  που έκανε είναι μέσα στις οικονομικές     του δυνατότητες και πρέπει να το αγοράσει. Παίχτε λίγο και με την τιμή.
  2. Προσπαθείτε να του βρείτε ένα καλό κρασί σε τιμή προσφοράς.
  3. Πείτε του ότι με το πιάτο που παρήγγειλε ένα και μοναδικό κρασί ταιριάζει!
  4. Παρουσιάστε όλη τη γκάμα τού καταλόγου των κρασιών.

  • Πως θα πουλήσετε τυριά?

  1. Συμπληρώστε ένα chariot με ποικιλίες τυριών προκειμένου να δώστε πολλές ευκαιρίες επιλογών στους πελάτες.
  2. Συνθέστε ένα plateau με όχι ομωςπάρα πολλά τυριά εποχής.Φροντίστε  οι ετικέττες των τυριών να είναι από τη μεριά του πελάτη.
  3. Πουλήστε μία mερίδα τυρί τονίζοντας πόσο καλή και χορταστική είναι.
  4. Λέτε ότι αν θέλουν και τυρί υπάρχει και  κατάλογος τυριών.

  • Πως πουλήσετε desserts?

  1. Παρουσιάστε τον κατάλογο και δείχτε τα είδη που ξεχωρίζουν (leaders) όπως gateau au chocolat ή creme brulee (glaces ou salades de fruits για τις γυναίκες).
  2. Προσκομίστε  ένα chariot με τούρτες και αφήστε τον πελάτη να συνθέσει το dessert του.
  3. Υποστηρίχτε ένα είδος που δεν φεύγει και του οποίου η σχέση κόστος-τιμή είναι λογική.
  4. Πριν φερετε τα πρώτα, πάρτε παραγγελία για desserts.

  • Πως θα πουλήσετε στο τέλος του service τα πιάτα ημέρας που έμειναν?
  1. Δώστε μια καλή τιμή  στη "προσφορά ημέρας" και προβαλτε την     κατάλληλα.
  2. Μην λέτε τίποτα, ρωτάτε τον πελάτη άν επιθυμεί ένα πιάτο ημέρας και σε περίπτωση καταφατικής απάντησης πουλήσατε το ως σπεσιαλιτέ του chef!
  3. Περιγράφτε το πιάτο αναδείξτε τη σύνθεσή του και επαινέστε το έργο του chef.
  4. Βρείτε ένα κρασί που να πηγαίνει με τα πιάτα αυτά και προσπαθείστε να πείσετε τον πελάτη για τα οφέλη που θάχει από αυτό τον συνδυασμό.

  • Πως θα αποδεχτείτε ένα ζευγάρι?

  1. Λέτε καλά λόγια για τα πιάτα που έχουν γίνει ειδικά για "δύο άτομα".
  2. Παίρνετε παραγγελία από τον άνδρα για να του δώσετε την    ευκαιρία να φανεί ιππότης.
  3. Παρουσιάζετε στην πελάτισσα ένα κατάλογο χωρίς τιμές και την προσανατολίζετε προς τα "φανταστικά" πιάτα.
  4. Δημιουργείτε  μια εξαιρετικά ιδιαίτερη ατμόσφαιρα εφ' όσον το καλούν οι περιστάσεις.
  • Ποιά είναι η σωστή συμπεριφορά στους τουρίστες?
  1. Προτείνετε εθνικά κλασσικά πιάτα.
  2. Υποστηρίξτε πιο πολύ τις εθνικές specialites.
  3. Ποντάρετε σε απλές παρασκευές  με προϊόντα πολυτελείας. Περιγράφετε τα αναλυτικά.
  4. Προσπαθήστε να συνδυάσετε ένα νέο κρασί με ένα φαγητό.
  • Πως θα προωθήσετε τις πωλήσεις digestifs?
  1. Υποστηρίζετε τις ελαφρές γεύσεις και τα mini ποτά ( digestif).
  2. Προσκομίζετε  ένα κομψό κατάλογο digestifs και εξηγείτε τι περιέχει.
  3. Παρουσιάζετε μόνο ένα περιληπτικό κατάλογο αλκοολούχων ποτών.
  4. Φέρνετε στον πελάτη  ένα ελκυστικό chariot με digestifs.
  • Απαντήσεις και σχόλια του κ.Gauvin

1) H σωστή απάντηση είναι Γ   Η πρόταση δεν αντιστοιχεί πάντα σε υψηλό λογαριασμό και μεγάλη κατανάλωση. Επί πλέον πάντα η εκλογή ενός aperitif  είναι δύσκολη. Η λύση του chariot Β κρίνεται μέτρια, σωστή αλλά πολύ επιθετική. Μία πρόταση  Α  όταν δεν υποστηρίζεται πρακτικά ακολουθείται συνήθως από άρνηση. Τέλος ο κατάλογος των whiskies Δ και των cocktails δεν προτημείται  παρά από ένα μικρό αριθμό συνδαιτυμόνων.

2) Δεν θα ήταν άσχημο να παίξετε με τις specialites Α Το επιχείρημα της αναμονής Δ μπορεί να πιάσει αλλά δεν είναι καθόλου αξιόπιστο. Την έλλειψη ενός menu ή ενός πιάτου  Γ  ποτέ δεν την βλέπει με καλό μάτι ο πελάτης και προκαλεί δυσπιστία. Τέλος δεν είναι εμπορικά σωστό να μειώνουμε  ένα προϊόν Β.

3) Εάν ο συνδαιτυμών δεν βιάζεται πολύ, η καταλύτερη λύση είναι Α Η λύση του special είδους Δ του chef μπορεί - τυχαία όμως - να πιάσει. Η υπόδειξη για κατανάλωση χωρίς εναλλακτική λύση Β δεν είναι σοβαρή. Τέλος ένας καλός πωλητής δεν πρέπει ποτέ να εγκαταλείπει τη μάχη πριν βεβειαωθεί ότι σίγουρα έχει χάσει.

4) H πώληση κρασιού απαιτεί πολύ διπλωματία. Γιαυτό και θα πρέπει να ενεργείτε βήμα προς βήμα Α. Οι ανακαλύψεις και οι ευκαιρίες  Β εκτιμούνται πάντα αλλά δεν εγγυούνται πάντα περιθώρια κέρδους. Να επιβάλει κανείς ένα κρασί Γ , αποτελεί  ρίσκο, είναι όμως και επιθυμητό να έχει και ο πελάτης ένα λόγο στις επιλογές.  Τέλος  η παρουσίαση ενός μακροσκελούς καταλόγου κρασιών Δ είναι πιθανό να κουράσουν τον πελάτη και να τον οδηγήσουν  στο περίφημο "petit  rouge leger"

5)  Aσφαλώς πρέπει να προσφέρετε  μια περιορισμένη γκάμα καλών και φρέσκων τυριών  Β που θα είναι λίγο-πολύ γνωστά  στον πελάτη. Η ποικιλία και η λεπτομέρεια  Γ στο  πιάτο δεν "πουλάνε" παρά μιά ή δύο φορές!  Στο τέλος του γεύματος η όρεξη έχει περάσει  στα σουβενίρ! Ενα chariot Α με άφθονα τυριά προς το τέλος αφήνει έκθετα στα μάτια των πελατών τα τυριά που δεν προτιμούνται  Τελικά έαν αρκεστείτε μόνο στο κατάλογο και δεν επιδείξετε το προϊόν Δ στις 90% των περιπτώσεων θα λάβετε άρνηση.

6) Αν πάρετε παραγγελία ζεστών desserts Δ από τα πρίν είναι ένα από τα πιό καλά κόλπα.  Εάν όμως  μόνο ένας από τους συνδαιτυμώνες επιθυμεί ζεστό dessert oι υπόλοιποι θα παραγγείλουν την στιγμή που θα δοθούν παραγγελίες για τα κρύα. Η αναγγελία  ονομαστών ειδών Α desserts δεν είναι άσχημη αλλά ρισκάρετε να περιορίσετε αυτούς που ψάχνουν  κάτι το διαφορετικό. Τα chariots Β με τα γλυκά δεν δίνουν καλή εντύπωση.και αφήνουν υπονούμενα έλλειψης καλής συντήρησης. Επίσης υπάρχει το μειονέκτημα ότι ο πελάτης δεν μπορεί  να δεί τιμές και ότι δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν πάνω από δύο chariot μέσα στην τραπεζαρία. Τελικά αν το είδος σας δεν κινείται και ρίχνετε την τιμή του Γ σημαίνει ότι αναγνωρίζετε την αποτυχία σας.

7) Πλέχτε το εγκώμιο του προϊόντος και του δημιουργού του Γ  για να είστε σίγουροι ότι θα το πουλήσετε. Αν καταφέρετε να πείσετε κάποιον να προτημήσει ένα πιάτο  Β σημαίνει ότι έχετε ικανότητες αλλά δεν νομίζετε ότι  είστε  λίγο επιθετικός? Επί πλέον ο πελάτης "θα σας την φυλάξει" για την επόμενη φορά. Το κριτήριο της τιμής Α στην τραπεζαρία δεν πρέπει να επαναλαμβάνεται, αποτελεί μέρος των ευκόλως εννοουμένων. Τέλος σε καμμιά περίπτωση δεν πρέπει να πουλάτε πιάτα γιατί πάνε με  ένα κρασί Δ. Η κυρίαρχη λειτουργία ενός εστιατορίου στηρίζεται στις πωλήσεις των φαγητών.

8) Σε ένα ζευγάρι αρέσει πολύ η διακριτικότητα  αλλά έχει και προσδοκίες. Ενα πιάτο Α  για δύο άτομα  μπορεί άνετα να συνδιάσει τις δύο παραπάνω στάσεις μέσα σε μια ατμόσφαιρα κοινής γευστικής απόλαυσης.  Ο κατάλογος χωρίς τιμές Γ κάνει  θαύματα αλλά δεν αρέσει πάντα στον πελάτη που προσκαλεί. Οι Καζανόβες δεν αντέχουν να ετεροχρονίζουν τις κατακτήσεις τους! πάνε και βρίσκουν  άλλο εστιατόριο να φάνε... Μην το παρακάνετε Δ. Τέλος σ' αυτή τη περίπτωση το να "σπρώχνετε" την κατανάλωση Β συχνά αποδεικνύεται καταστροφικό.

9) Οι τουρίστες, όπως ξέρετε, περιμένουν κάτι συγκεκριμένο όσο και άν αξίζει και γιαυτό θα πρέπει να είστε κατατοπιστικοί μαζί τους Γ.  Σίγουρο είναι ότι θα πρέπει κανείς να δοκιμάσει τα κλασσικά εθνικά πιάτα αλλά παραμένουν κλασσικά Α. Οι εθνικές σπεσιαλιτέ Β περπατάνε περισσότερο έξω παρά μέσα. Ενας Αγγλοσάξωνας για παράδειγμα αποφεύγει τα πλατάρια. Τέλος ο συνδυαμός φαγητών και κρασιών Δ δεν συνιστάται και τόσο γιατί βάζει μπελάδες. Πρέπει να ξέρετε  ότι ένα group Ιαπώνων ανδρών καταναλώνει περισσότερο σε ποτά παρά σε φαγητά.

10) Μια συζήτηση για το digestif Β  είναι πάντα ευπρόσδεκτη. Ο πελάτης εμπιστεύεται τις γνώσεις σας και ξεχνά  κάθε ενοχή. Ενα chariot Δ πάντα εντυπωσιάζει, αλλά μην βασίζεσθαι σ' αυτό πολύ.  Αν ποντάρετε στις μικρές ποσότητες και τις ελαφριές γεύσεις των digestif Α θα έχετε ολέθρια αποτελέσματα. Εφ' όσον ο πελάτης  αποφάσισε να πάρει κάτι ακόμα αυτό θα πρέπει να αξίζει το κόπο. Τέλος  για καταλόγους  που βασίζονται κατ' αποκλειστικότητα στα alcools Γ να ξέρετε ότι υπάρχουν ένθερμοι οπαδοί των  cremes και liquers.


Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
                                           
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ    1    2    3    4    5    6    7    8    9    10

Απ..Α Αρ.Βαθμ.    0    2    2    2    0    1    0    2    1    0
Απ..Β Αρ.Βαθμ.    1    0    0    1    2    0    1    0    0    2
Απ..Γ Αρ.Βαθμ.    2    0    0    0    1    0    2    1    2    0
Απ..Δ Αρ.Βαθμ.    0    1    1    0    0    2    0    0    0    1
                                           
ΣΥΝΟΛΟ ΒΑΘΜΩΝ                                    

  • Εάν το σύνολο της βαθμολογία σας είναι μεταξύ 16 και 20:

 Μπορείτε να προσδοκάτε υψηλές επιδόσεις πωλήσεων και να το συμπεριλάβετε στο CV.

  • Μεταξύ 11 και 15:

  1. Η βαθμολογία σας είναι ικανοποιητική.  
  2. Ωστόσο μερικές φορές δεν είστε διπλωμάτης.
  3. Προσοχή παρόλες τις επιτυχημένες πωλήσεις κάνετε τους πελάτες να σας φοβούνται!

  • Mεταξύ 6 και 10:
  1.  Τα "σκάγια" σας είναι λίγο χοντρά. 
  2. Πρέπει να γνωρίζετε ότι ο πελάτης δεν είναι λιγώτερο έξυπνος από σας και βλέπει καθαρά το παιχνίδι που του παίζετε.
  • Μεταξύ 0 και 5:

  1. Αγνοείτε τις λεπτομέρειες.  
  2. Συμβουλευτείτε ειδικούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου