To blog αυτό δημιουργήθκε σε άσχετο χρόνο και συγκέντρωσε εμπειρίες του γράφοντος από διάφορα στάδια της εκπαιδευτικής και εργασιακής του σταδιοδρομίας. Οι πληροφορίες προέρχονται από διάφορες ξενοδοχειακές, εστιατοριακές και ιντερνετικές πηγές και σκοπό έχουν να στείλουν μηνύματα, να προβληματίσουν ή να ενημερώνουν τους αναγνώστες.

Τουριστική ψυχολογία

Αμερικάνοι και Ιάπωνες τουρίστες και δυό τρία πράγματα που ξέρω γι' αυτούς. Ποιοί είναι οι Αμερικάνοι;  Πολλοί είναι οι Αμερικάνοι που ξέρουν από φαγητά και κρασιά και δεν πάνε όπου κι όπου για φαγητό. Επίσης είναι άνθρωποι που δέχονται γνώμη πάνω σε γαστριμαργικά θέματα.
  • Τι και τι δεν προτιμούν

Στους Αμερικάνους αρέσει να δοκιμάζουν τα πάντα. Στην Αμερική βρίσκεις ό,τι είδους εστιατόριο θές. Δεν υποτιμούν καθόλου το εξωτικό και πολιτισμένο περιβάλλον και βάζουν γιαυτό πολλές φορές σε δεύτερη μοίρα τις γευστικές τους προτιμήσεις!

Στην Αμερική μια γαλλική αλυσίδα εστιατορίων προσφέρει μοσχάρι, γαρίδες, οστρακοειδή, κλπ. κατά "Ιαπωνικό τρόπο!" και μέσα από Ιαπωνική κάρτα φαγητών.

Στην Ευρώπη οι Αμερικάνοι τουρίστες συμπεριφέρονται ανάλογα. Οι Αμερικάνοι θέλουν να δοκιμάζουν το καινούργιο αλλά δεν θέλουν και να ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα. Μερικά χαρακτηριστικά στο ψήσιμο, τη παρουσίαση, τη διακόσμιση των φαγητών τα επιθυμούν και εκτός πατρίδας. Για παράδειγμα θέλουν τα λαχανικά να τους σερβίρονται ξεχωριστά και μιά καράφα νερό μόλις καθίσουν κλπ.

Υποδοχή και service
  1. Τους αρέσει η ζεστή και φιλική ατμόσφαιρα το καλό service, όχι οι χαώδης αίθουσες και όχι οι επισημότητες. Τους αρέσει η άμεση επαφή, η απλή και συντροφική σχέση. Προτιμούν να τους μιλάν στη γλώσσα τους.
  2. Μην διστάσετε να συστήσετε και τους συναδέλφους σας. Θα θέλανε να τους συμβουλέψετε που να πάνε και τί να φάνε. Μιλήστε τους για το εστιατόριο, για το επάγγελμά σας, για τα αξιοθέατα της περιοχής.
  3. Οι Αμερικάνοι είναι καλοί καταναλωτές θα σας ακούσουν με προσοχή και θα σας το αναγνωρίσουν.
  4. Ως πελάτες απαιτούν αυτό που αγοράζουν να έχει την αξία του.  Θέλουν άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις. Απαιτούν γρήγορο service και άμεση εξόφληση του λογαριασμού.
  • Fidelisation

Ζητάτε τις προτάσεις τους, τα σχόλια για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που τους προσφέρατε. Δείξτε τους με κάθε τρόπο ότι ενδιαφέρεστε γι αυτούς. Οι Αμερικάνοι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε θέματα αναγνώρισης. Διευρύνετε τη συζήτηση για τα φαγητά, για το πως γίνονται, αναλύστε συνταγές γιατί όχι δώστε και φωτοτυπίες συνταγών! Προτείνετε τους να επισκεφθούν τη κουζίνα σας. Μοιραστείτε μαζί τους το πάθος τους να μάθουν...
  • Γνώμη

Στους αμερικάνους αρέσει να βγαίνουν για φαγητό τις μεγάλες εθνικές γιορτές... Αξιοποιήστε το γεγονός και οργανώστε βραδυές. Σχεδιάστε ειδικούς καταλόγους και μην ξεχνάτε το bar απ' όπου σίγουρα θα περάσουν να πάρουν κάτι πριν φάνε.
  • Ποιοί είναι οι Ιάπωνες
  1. Κατά γενικό κανόνα οι Ιάπωνες πελάτες είναι συμπαθητικοί, ευχάριστοι και τολμηροί στις νέες γεύσεις. 
  2. Είναι οι πιό ευαίσθητοι στο θέμα σχέσης ποιότητας/τιμής, στην ποιότητα της Υποδοχής και ειδικά του Service.
  • Τι και τι δεν προτιμούν
  1. Στους Ιάπωνες αρέσουν οι ιδαίτερες γεύσεις (ωμά ψάρια, ρύζι, φύκια κλπ) ακόμα και στο πρωινό τους. 
  2. Δεν λένε όμως και όχι στη ξένη εθνική κουζίνα και μάλιστα τη Γαλλική. 
  3. Ως τουρίστες δοκιμάζουν άνετα τα εθνικά και ιδιαίτερα τα γαλλικά πιάτα γιατί τα βρίσκουν "εξωτικά" και δεν έχουν ιδιαίτερες αποστροφές.
  • Χρόνος και φαγητό
  1. Οι Ιάπωνες στη χώρα τους δεν αφιερώνουν παραπάνω από ένα τέταρτο της ώρας για να φάνε. 
  2. Το βράδυ κάθονται περισσότερη ώρα στο τραπέζι και δίνουν τελετουργική και κοινωνική διάσταση στο γεύμα. 
  3. Ο αυστηρός προγραμματισμός του χρόνου τους δικαιολογεί τη βιασύνη τους το μεσημέρι, σ' ένα εικοσάλεπτο θέλουν να φάνε.
  • Υποδοχή και service

Η συμπεριφορά των Ιαπώνων εξαρτάται στενά από το κοινωνικό περιβάλλον που βρίσκονται. Στο εξωτερικό είναι πολύ πειθαρχημένοι. Ωστόσο παραμένουν πάντοτε ευαίσθητοι σε ένα τρόπο επικοινωνίας που θέλει την αρμονία και το τακτ στις ανθρώπινες σχέσεις. Δεν επιθυμούν ξερές και κοφτές απαντήσεις πχ. ένα "οχι" αλλά καλύτερα απάντηση του τύπου: "είναι δύσκολο" Είναι επίσης ευαίσθητοι σε θέματα "ετικέτας". Θα ήταν λοιπόν προτιμότερο κάποιος υπεύθυνος άν ήθελε για κάποιο λόγο να απευθυνθεί στα μέλη ενός group Ιαπώνων τουριστών να το κάνει αυτό μέσω του αρχηγού των ή μέσω του πιο ηλικιωμένου.
  • Ατμόσφαιρα

Θέλουν ησυχία και μετρά πολύ το είδος του service και η διακοσμησή του του πιάτου. Τους ενθουσιάζει η animation και η τελετουργική ατμόσφαιρα.
  • Ποτά

Πιό πολύ τους αρέσει η μπύρα, το ουίσκι και τα απεριτίφ πιό πολύ από τα κρασιά. Το κρασί το πίνουν λόγω μόδας. Μην τους πουλάτε σπάνια κρασιά!
  • Τιμές

Προσέχουν ιδιαίτερα τους λογαριασμούς και γνωρίζουν τα καλά και ακριβά προϊόντα.
  • Fidelisation

Για να τους φέρετε πιο κοντά σας προσφέρετε τους ή προτείνετε τους να αγοράσουν μικρά σουβενίρ. Κατά δεκάδες τα δωρίζουν σε συγγενείς και φίλους. Και γιατί όχι ενα κρασί ή χαρτομάντιλα να μην συμπεριλαμβάνονται στα όπλα του Marketing του Εστιατορίου? Μην ξεχνάτε να δώσετε και μερικές cartes visite μεταφρασμένες στα γιαπωνέζικα. Η από στόμα στο αυτή διαφήμιση είναι η πιό μεταδοτική!
  • Γνώμη

Μην διστάζετε να έλθετε σ΄επαφή με Ιαπωνικές εταιρείες στη χώρα σας ή να επικοινωνήσετε με Ιάπωνες tour operators στέλνοντας απ' ευθείας τις προτάσεις σας στά αγγλικά ή τα γιαπωνέζικα. Οι Ιάπωνες συνηθίζουν να αγοράζουν όλες τις υπηρεσίες τους στο τόπο τους. Θέλουν να μάθουν λοιπόν λεπτομέρειες για το προϊόν σας. Παρατηρείται ένα αυξανόμενο ρεύμα Ιαπώνων τουριστών προς την Ευρώπη τόσο σε group όσο και σε μεμονωμένους (νέοι ως επί το πλείστον). Α ξ ι ο π ο ι ή σ τ ε τ ο !

  • Λεπτομέρειες που μετράνε
  • ΙΑΠΩΝΕΣ
  1. Παρουσιάστε μια κάρτα φαγητών στα Ιαπωνικά.
  2. Εξυπηρετήστε τους μέσα στα χρονικά όρια που τους υποσχεθήκατε.
  3.  Προτείνετε ένα γεύμα που να διαρκεί λιγότερο από μισή ώρα.
  4. Δώστε στο βραδινό γεύμα τελετουργική διάσταση. Προσέξτε το service και τη διακόσμηση των πιάτων.
  5. Μην απαντάτε ποτέ μονολεκτικά "όχι" ή"αδύνατον" αλλά χρησιμοποιήστε περιφράσεις. Πείτε "Είναι δύσκολο".
  6. Εάν θέλετε να τους πληροφορήσετε κάτι πείτε το στον επικεφαλής ή στον πλέον ηλικιωμένο τού group.
  7. Αποφύγετε να διακόψετε την ροή του service.
  8. Σεβαστείτε στα κρασιά απόλυτα τη σχέση ποιότητα/τιιμή.
  9. Δώστε carte de visite με το ονομά σας στα Ιαπωνικά.
  10. Χαρίστε στους πελάτες σας ένα μικρό σουβενίρ.
  • ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ
  1. Παρουσιάστε μία κάρτα φαγητών στα Αγγλικά με περιγραφές των πιάτων.
  2. Συμπεριλάβετε στη κάρτα σας, steaks, γαρίδες και οστρακοειδή.
  3. Μη λησμονείτε να τους φέρετε αμέσως μια καράφα νερό στο τραπέζι.
  4. Σερβίρετε μεγάλες μερίδες και τις γαρνιτούρες σε ξεχωριστό πιάτο.
  5. Υποδεχτεί τε τους πελάτες με θέρμη και απλότητα.
  6. Δώστε άνεση χώρου στους πελάτες.
  7. Για κάθε ζήτημα να έχετε και κάποια λύση.
  8. Να είστε ευχάριστοι με τους πελάτες σας να τους συμβουλεύετε και να τους καθοδηγείτε στις επιλογές τους.
  9. Ρωτήστε τους στο τέλος του γεύματός των άν έχουν να προτείνουν κάτι.
  10. Προτείνετε τους να τους δώσετε τη συνταγή των πιάτων σας και γαιτί όχι να επισκεφθούν μαζί σας την κουζίνα!
  • Χαρακτηριστικά διαφόρων λαών  και 2-3 πράγματα που ξέρω γι' αυτούς...
  • Βόρειοι
  1.  Ρεαλιστές
  2. Ψυχροί
  3. Σταθεροί
  • Αγγλοι
  1. Ακριβολόγοι (χρόνο)
  2. Υπερβολικά σοβαροί
  3. Τηρούν αυτηρά τα έθιμα.
  4. Τηρούν τη πατριαρχική παράδοση.
  5.  Είναι κατ' εξοχήν περιηγητές, θέλουν να έχουν τις ανέσεις των και να κάνουν το κέφι τους.
  6. Την ημέρα φοράνε σπόρ ρούχα και το βράδυ ...σμόκιν ή κουστούμι.
  7.  Είναι πρακτικοί και σχολαστικοί με την καθαριότητα του σώματος.
  8. Οι προτημήσεις τους στα ποτά:
  9. Cocktails-long drinks...
  • Ιταλοί
Οι προτιμήσεις τους στα ποτά: Sabuca, vermouth, Campari-soda, Cognac-soda Fernet- Soda,Vermouth-soda
  • Ισπανοί
  1. Οι προτιμήσεις τους στα ποτά: Marchala, malaga, madera...
  • Μεσογειακοί λαοί
  1.  Ρομαντικοί
  2. Αυθόρμητοι
  3. Ασταθείς στις ενέργειες
  • Γάλλοι και Ιταλοί
  1. Διακρίνονται για την απλότητα και την χάρη στους τρόπους
  2. Κάνουν αυστηρή οικονομία
  3. Ταξειδεύουν και το διασκεδάζουν.
  4. Μελετούν τα ήθη και τα έθιμα του τόπου που επισκέπτεται.
  5. Είναι καλοφαγάδες
  6. Οι προτιμήσεις τους στα ποτά: Dubonet, vermouth Amer picon...
  7. Ολλανδοί
  8. Ίδιοι με τούς Γερμανούς πιό απαιτητικοί όσο αφορά την καθαριότητα και την άνεση του υπνοδωματίου.
  • Σκαδιναυοί
  1. Είναι ευπροσήγοροι και "ευκολοι" πελάτες αρκεί να είναι όλα καθαρά.
  2. Οι προτιμήσεις στα ποτά: Cocktails, beer, Genevieve...
  • Αυστριακοί
  1. Οι προτιμήσεις στα ποτά: Beer, wine - soda, vermouth - soda ...
  • Γερμανοί
  1. Στρατιωτικά πειθαρχιμένοι
  2.  Ψυχροί και ρεαλιστές
  3. Ενδιαφέρονται για την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου.
  4. Ως ταξειδιώτες είναι σχολαστικοί και μεταχειρίζονται κάθε μέσο να πετύχουν το σκοπό τους.
  5. Δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί αλλά είναι αυτηροί στην καθαριότητα.
  6. Οι προτιμήσεις στα ποτά Cocktails, beer, cognac...
  • Αμερικάνοι
  1. Ενεργητικοί, δραστήριοι και πρακτικοί
  2. Τους αρέσουν οι απλοί τρόποι και η φειδώ του χρόνου.
  3. Ζητάν και θέλουν θετικές πληροφορίες και θετικές αποφάσεις.
  4. Χρησιμοποιούν πολύ ζεστό νερό να πλυθούν και πολύ κρύο να πιούν.
  5. Οι προτιμήσεις στα ποτά Cocktails-long drinks
  • Ρώσσοι
  1. Οι προτιμήσεις στα ποτά: Vodka, cognac, vodka-beer ect..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου